עם תחילת המלחמה, פעלה הרשות לאוכלוסין כדי להקל על ישראלים רבים שפונו מביתם ללא מסמכים, סייעה באישורי עבודה ובהארכת אשרות שהייה לעובדים זרים והנגישה את שירותי חידוש הדרכונים ותעודות הזהות לנקודות הפינוי. היום (ראשון) הודיעה הרשות על חידוש נוסף – הנפקת תעודת פטירה דיגיטלית.
בצל האירועים הקשים מהשבועות האחרונים ובמסגרת הרצון להקל על בני המשפחה הנדרשים להנפיק תעודת פטירה ליקיריהם, הרשות מאפשרת מעתה להנפיק תעודת פטירה דיגיטלית באמצעות האזור האישי הממשלתי.

זוהי תעודה רשמית המופקת באופן עצמאי ואשר כוללת חתימה דיגיטלית, וכמובן שוות ערך לכל תעודת פטירה אחרת המופקת בלשכות מנהל האוכלוסין. כל אחד מבני המשפחה מדרגה ראשונה של הנפטרים – בן או בת זוג, הורה עבור ילדיו, ילדים עבור הורים, יכול להנפיק תעודת פטירה חתומה דיגיטלית.
מדובר בצעד חשוב, שעל אף שמגיע באיחור מה, הוא עדיין משמעותי כחלק מהמעבר של השירותים הבסיסיים והיומיומיים לעולם הדיגיטלי. שירות זה, המתווסף לתעודת לידה, יאפשר לציבור לקבל את תעודת הפטירה באופן מידי באזור האישי הממשלתי כקובץ דיגיטלי, זאת ללא צורך בנוכחות אישית בלשכות או בהמתנה להגעת המסמך בדואר.
המהלך הוא יוזמה והובלה של מנהל האוכלוסין ואגף טכנולוגיות דיגיטליות ברשות האוכלוסין וההגירה, בשיתוף פעולה הדוק עם מערך הדיגיטל הלאומי, הגוף האמון על קידום מהפכת הדיגיטל במגזר הציבורי, ופועל לשיפור הממשק והשירות הממשלתי עבור התושבים והעסקים בישראל.