הרבנות הצבאית פרסמה בימים האחרונים הנחיות ללוחמים במלחמת חרבות ברזל, לפיהם הם יהיו "מחויבים לאכול כדי לשמור על כשירות מבצעית" בצום עשרה בטבת שיחול ביום שישי הקרוב. הקביעה של ענף ההלכה ברבנות הצבאית אמורה גם לגבי חיילים העשויים להיכנס ללחימה בטווח זמן מיידי ואף חיילים העוסקים במשימות ביטחון שוטף או במשימות אבטחה במחנות עורפיים.
לפי המסמך שהופץ לאחרונה בין החיילים, ההנחיה גם תקפה למכונאים העוסקים בהשמשת רכבים קרביים משוריינים או כלי טיס, ועל כל מי שנדרש לפעילות פיזית הקשורה למאמץ המלחמתי. בנוסף חיילים המבצעים משימות עורפיות המסייעות ללחימה כגון: צוותי חמ"ל, אנשי שלישות וכן הלאה, ולאחר היוועצות ברב היחידה על מנת לבחון את אופי הפעילות ורמת המוכנות הנדרשת מהם, יהיו רשאים לאכול ולשתות במקרה והצום פוגע בתפקודם.
במסמך שהופץ נקבע גם כי חייל שנאלץ לאכול מהסיבות שצוינו, "יאכל כדרכו" ואין צורך להצניע את אכילתו, אך כן ישתדל להימנע מ"אכילה לשם תענוג". עם זאת, יש לציין חייל שאכל או שתה בצום מפני צורך מבצעי או חולי, ולאחר מכן התאפשר לו לצום בשארית היום, יתענה עד מועד סיום הצום.
הרבנות הצבאית התייחסה גם לחיילים ששוהים בשטחי כינוס ונדרשים להתאמן ולטירונים העוברים הכשרה מקוצרת, וקבעה שימשיכו להתאמן ככל הנדרש אף שבשל כך לא יתאפשר להם להתענות. בנוסף, חייל הנמצא באימון ביום צום, יתחיל לצום, ויכין מזון בהישג יד כדי שאם יצטרך לאכול ולשתות יעשה זאת מיידית ויחזור לכשירות מבצעית. אם אינו יכול להתחיל בפעילות בלי לאכול ולשתות, רשאי לאכול ולשתות ככל שנדרש.
בתקופת המלחמה נדרש ענף ההלכה להשיב על עשרות אלפי שאלות הלכתיות. לפי גורמים ברבנות הצבאית, "כל שאלה שהובאה לפני הרבנים הצבאיים קיבלה מענה. הרבנים, לאור הניסיון, הידע ההלכתי והכתפיים הרחבות בפסיקת ההלכה מעניקים תשובות לכל השאלות המגיעות לפתחיהם". עוד הוסיפו: "הנוכחות של הרבנים הצבאיים בשטח לצד השתתפותם בישיבות והקשר עם המפקדים מהווה עבורם יתרון עצום בפסיקת ההלכה, בשל הבנת המציאות והיכולת להגדיר אותה בגדרים הלכתיים הנכונים לצורך מתן פסיקה".