שינה בתנוחות מוזרות היא חלק אוניברסלי בטיסה. אנחנו מעקמים את הצוואר, מותחים את שרירי הירך האחוריים וכל השרירים שלנו נתפסים בניסיון לנמנם קצת במטוס.
כעת (כמובן) הניסיונות הנואשים לישון הופכים להיות חומר לטיקטוק. בסרטונים עם עשרות מיליוני צפיות, נוסעים גמישים מושכים את ברכיהם לכיוון החזה, מניחים את רגליהם בקצה המושב שלהם ומהדקים את חגורת הבטיחות שלהם סביב הקרסוליים, בטענה שזה "נוח".
האם זה יצירתי? כן. רצוי? לא.
@suuga.spiceNo really this life hack is sooo brilliant. For years i have been trying to sit on the plane with my legs up and i move around so much i can never get comfortable but this was my saving grace. Ive been travelling for over 20 hours today and i really dont know if i couldve made it without this viral travel hack. Dm credit if you know cause i honestly have no clue where i saw it ?♬ Ed bassmaster – The Potted Oasis
מומחים אומרים שה"האק" יכול לסכן את הנוסעים. בנוסף לפוטנציאל להתכווצויות שרירים חמורות, חגירה לא נכונה של חגורת הבטיחות פירושה שאתה עלול להיות פחות נייד במקרה חירום. אתה יכול גם להיזרק מהמושב שלך במקרה של מערבולות אוויר חמורות – סיכון שהולך ונהיה נפוץ יותר ויותר.
"חגורת הבטיחות נועדה לשבת נמוך כשהיא מהודקת על המותניים שלך", אמרה שרה נלסון, נשיאת איגוד הדיילות-CWA, בהצהרה. "זה לא רק בשביל הבטיחות שלך, אם אתה לא חגור כמו שצריך, סביר להניח שתפגע במישהו אחר אם תיקלע למערבולת אוויר".
דרייק קסטניידה, דובר חברת דלתא אייר ליינס, חזר על המסר הזה. "חגורת הבטיחות שלך היא הדרך העיקרית לשמור על בטיחות במטוס, במיוחד כשאתה רואה את כל הסיפורים האלה בחדשות וברשתות החברתיות על סערות סביב המטוס", אמר.
החוק הפדרלי האמריקני מחייב לחגור את חגורת הבטיחות במהלך התנועה על מסלול ההמראה והנחיתה, ובזמן ההמראה והנחיתה עצמן. זו הסיבה שהדרכה על חגורת בטיחות היא חלק מהתדריך הבטיחות שמעביר צוות המטוס לפני היציאה, "שכמובן, אנו קוראים בחום לאנשים לשים לב ולהקשיב לו בקשב רב", אמר קסטניידה. "הם לא מדברים סתם".
@helloayo Always wear your seatbelt on the plane!! My flight #delta175 hit severe turbulence and dropped significantly, sending people including myself flying out of our seats. Several passengers and the majority of flight attendants were injured. We had to make an emergency landing and anyone who wasn't badly injured had to stay on the plane until a new flight crew came on because you can't debark without one. One woman flew up so high she hit the overhead compartment and cracked it. #delta #flight175 #emergencylanding #deltaflight175 #wearyourseatbelt ♬ original sound – helloayo
עורך הדין לתעופה מארק לינדקוויסט אומר שלטייסים ולדיילים יש סמכות להורות לנוסעים "לאבטח כראוי" את חגורות הבטיחות שלהם. "מטוסים הם לא ברים או מסעדות", הוא אומר. "בטיחות היא מעל הכל".
אם דיילת אומרת לך להפסיק להשתמש בחגורת הבטיחות שלך בצורה לא נכונה, אתה מחויב להפסיק; החוק פדרלי האמריקני גם חייב להקשיב להוראות הצוות. "סירוב מכוון יכול לעלות לך בקנס של עד 35,000 דולר", אמר גרלנד. זה לא שהדיילות מנסות לפגוע בך, אמר קסטניידה. האחריות העיקרית שלהם היא בטיחות הנוסעים.
הדיילת סברינה שאלר אומרת שהיא ראתה נוסעים מנסים את ה"האק" ומזדהה עם הניסיון שלהם לנסות לנמנם בטיסות ארוכות. אבל עדיף לנסות שיטות אחרות – כמו שימוש בכריות צוואר או מתלים לרגליים – מאשר להשתמש בצורה מסוכנת בחגורת הבטיחות.
"למרבה המזל – בלי עין הרע – מעולם לא הייתי במצב של סערה שבה נפגעתי בצורה פיזית, אבל שמעתי הרבה מאוד סיפורים שבהם דיילות אמרו לי שהיה להם מצב חירום והן קיבלו מכה מהתקרה", אמרה שאלר. "אז תמיד חיגורו את חגורת הבטיחות," היא הוסיפה. "תמיד, תמיד, תמיד, רק ליתר ביטחון".