באופן אבסורדי, קטועי גפיים בישראל לא מקבלים תג נכה באופן אוטומטי ועליהם להוכיח את נכותם מול הוועדות הרפואיות. יתרה מכך, הם אף נדרשים לחדש את התג מדי שנה או שנתיים. הצעת חוק של ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) ביקשה לשים סוף לדבר, אך דווקא שרת התחבורה מירי רגב בלמה זאת בוועדת השרים לחקיקה. במשרד התחבורה אמרו כי הערר שהגישה שרת התחבורה הגיע בתיאום עם ארגוני נכים, בהם "נגישות ישראל" ו"נכה לא חצי בן אדם".
בארגון "הצעד הבא" שפועל לרווחת קטועי הגפיים בישראל, החליטו לצאת למאבק נגד השרה רגב. לטענתם היא פועלת לטרפד הצעת חוק המתקנת עיוות של שנים ומעניקה להם תג נכה לצמיתות ובאופן אוטומטי.
לפי הצעת החוק, בנציבות תלונות הציבור התקבלו תלונות רבות של נכים שביקשו לקבל תג חניה לנכה לצמיתות, כשלטענתם הם סובלים ממגבלות בריאותיות כרוניות שאין סיכוי שיחלימו מהן, אולם משרד התחבורה מאשר להם תג נכה לתקופות קצובות של מספר שנים בלבד שבסיומן הם נדרשים להוכיח בכל פעם מחדש את זכאותם לקבלת התג. בין הפונים היו אדם קטוע רגל, אדם הסובל ממחלת ריאות מתקדמת שבגינה הוא אינו יכול להתהלך יותר ממספר צעדים, ועוד.
מבירור שערכה נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, נמצא כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא קבע אמות מידה למתן תגי נכה לצמיתות, וכי בקשות לקבלת תג נכה לצמיתות נבחנות על ידי רופאים שונים של אגף הרישוי במשרד כאשר כל אחד מהם מחליט ללא אמות מידה אחידות, בהתאם לשיקול דעתו הרפואי. "לפיכך, מוצע לקבוע כי אדם קטוע גפה תחתונה אחת לפחות, אדם עם עיוורון או כל אדם עם נכות אחרת כפי שיקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים בתקנות באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יהיה זכאי לתג נכה לצמיתות ללא צורך בחידוש התג מדי שנה", לשון הצעת החוק.
רונן ליטבק, מנכ"ל הארגון, אמר לאתר מקור ראשון כי "אין קריטריונים ברורים לגבי מי זכאי לתג נכה ומי לא. במשך שנים קטועי הגפיים מקבלים תג נכה לזמן מוגבל כאילו הגפיים יצמחו להם. במשרד התחבורה מבטיחים הבטחות בכל פעם", הוא ציין שלפני חצי שנה התפרסם כי השרה רגב הנחתה את גורמי המקצוע במשרדה לתקן את המצב אך כלום לא קרה מאז.
"לפני המלחמה היו לי שיחות רבות עם בכירים במשרד הרישוי וכלום לא השתנה. ראינו שזה לא התקדם אז ניסינו לקדם הצעת חוק יחד עם חבר הכנסת ינון אזולאי, אבל השרה רגב החליטה לצאת נגד הצעת החוק והגישה ערר לוועדת השרים לחקיקה. בעקבות לחץ שלנו הדיון על הערר נדחה לשבוע הבא. לא ברור לנו מה היא מרוויחה מהסיטואציה. לטענתה היא רוצה לעשות סדר בתקנות אבל בינתיים כל שנה קטועי גפיים צריכים לחדש. במשך שנים יש כאלה שקיבלו תג לצמיתות ויש כאלה באותו מצב שבכלל לא הוכרו. איך ייתכן כי הצעת חוק זו שבאה לתקן עוול של שנים שלא נפתר בתוך משרד התחבורה ובתוך משרד הרישוי מטורפדת על ידי שרת התחבורה בכבודה ובעצמה במקום להיות מתומכיה. האם ייתכן כי השרה חושבת שהרגליים שלנו יצמחו מחדש?".
ליטבק קרא לכל השרים החברים בוועדת השרים לחקיקה להתנגד לשרה רגב. "אנו מוחים בכל תוקף נגד התנהלותה המפלה של השרה וקוראים לכם חברי ועדת השרים לדחות את הערר שלה ולנהוג על פי כללי המוסר וההיגיון הבריא".
יש לציין כי לפני כחצי שנה אמרה השרה רגב בנושא כי "העובדה כי קטועי הרגליים לא היו זכאים אוטומטית לתג נכה מקוממת. אין הגיון שקטועי רגליים לא יקבלו תג נכה לצמיתות והם נאלצו להגיש את הבקשות כל פעם מחדש. ולכן מיד כשהובא הנושא לידיעתי, הנחתי מיידית לתת פטור גורף מטפסים והמתנה. המטרה של משרד התחבורה הוא להפוך את השירות לכלל האוכלוסייה נגיש, קל וזמין יותר".
למקור ראשון נודע כי ארגוני נכים, בהם "נגישות ישראל" ו"נכה לא חצי בן אדם" פנו לחבר הכנסת ינון אזולאי בעקבות העלאת הצעת החוק ואמרו לו כי מדובר ברעיון מבורך אך הדגישו כי לעשות זאת במסגרת החוק "אלא כחלק מנהלים והגדרות רפואיות מקצועיות בניהול משרד התחבורה. נושא הקריטריונים לקבלת תו נכה והקריטריונים לתו לצמיתות חייבים להיות במקום אחד מקצועי. קידום הנושא כחוק יגרום לקבוצות לחץ של מוגבלויות רבות להפעיל לחץ פוליטי ולקבל תו חניה לנכה לצמיתות".
במשרד התחבורה אמרו למקור ראשון כי "קטועי גפיים זכאים כבר היום לתג נכה לצמיתות כפי שהנחתה שרת התחבורה מירי רגב את רשות הרישוי אשתקד ולפיכך אין כל צורך בחוק מיוחד. הערר הוגש לבקשת ארגוני נכים שהביעו חשש מכך שהתייחסות ספציפית של החוק לקטועי גפיים תגרום לכך שיתר הנכים הזכאים כיום לתג יוחרגו וכך ייפגעו חולים במחלות קשות וכרוניות".
בנוסף ציינו במשרד התחבורה כי בהנחיית השרה רגב, מפרוץ המלחמה נציגי משרד התחבורה התייצבו בבתי חולים ובמלונות מפונים בכדי להנפיק תגי נכה לזכאים ולהנגיש את השירות.