בעוד שבהנהגת הציבור החרדי הטונים נגד אפשרות של גיוס צעירים חרדים לצה"ל מחריפים – הילדים בתלמודי התורה יפגינו בפורים הקרוב, בדרכם, לא מעט הזדהות והערכה כלפי החיילים הלוחמים. נתון מרתק העולה מפילוח נתונים של חברת DHL ישראל לבקשת 'מקור ראשון' מגלה כי לקראת פורים הקרוב חל זינוק בביקוש לתחפושת חייל בכלל המגזרים, בדגש על החברה החרדית. החברה משנעת משלוחים רבים ולקראת חג הפורים, צפויים להגיע ליעדם בעזרתה עשרות אלפי מארזי תחפושות שהזמינו הישראלים מחו"ל, בניסיון להתגבר על המחירים הגבוהים בארץ.
הנתון המעניין ביותר, כאמור, הוא הזמנת תחפושת חייל אשר נמצאת השנה במקום השלישי בביקוש, הן בציבור הכללי והן בערים החרדיות. בשנה תחפושת חייל לילדים הייתה במקום ה-13 בביקוש, על פי נתוני החברה, במגזר הכללי, ובמגזר החרדי – תחפושת זו אפילו לא הגיעה למדד שעושים ב-DHL, אחרי שהייתה שלא הגיעה ל-30 התחפושות שאותן מודדים. השנה, כאשר מנתחים את הרכישות בערים בני ברק, ירושלים ואלעד, עולה כי התחפושות הנמכרת ביותר היא זו של מלכת אסתר, במקום השני אחשוורוש, ובמקום השלישי, תחפושת חייל צה"ל. במגזר הכללי – במקום הראשון והשני מככבות התחפושות הקלאסיות שבעיקר מזוהות עם ילדים, כוכבי דיסני, כלבים, חתולים וכו', וכאמור תחפושת חייל גברה על רובן.
התחפושות היקרות ביותר שהוזמנו השנה הינן בשווי 3,000 שקלים, מדובר על תחפושת "בובה" שאדם נכנס לתוכה, ובישראל נקנו תחפושות בודדות מסוג זה של ברווז וכן של דארת' ויידר מהסרט "מלחמת הכוכבים".
מעבר למגמה זו נראה כי בצל הלחימה פורים השנה ייחגג באופן ססגוני פחות. בחברה זיהו צמצום של 7% בהיקף הזמנת התחפושות לעומת שנת 2023, כלומר שבאופן יחסי כנראה שמצב הרוח הלאומי מוריד את היקף התחפושות שנרכשות. הזמנה ממוצעת בשנים קודמות כללה 2.5 תחפושות למשלוח, אך השנה ירד ל-1.6 תחפושות, גם סכום הרכישה ירד ב-20% – מעיד אולי על המצב הכללי.
יונתן איבגי, סמנכ"ל סחר בחברת DHL ישראל מסר לנו כי "כמו בכל שנה אנחנו מנתחים את התנהגות הצרכנים, היקף הרכישות וסוגי התחפושות וניכר כי הלחימה משפיעה בצורה ישירה על התנהגות הצרכן. אזרחי ישראל רוכשים פחות תחפושות, במחיר נמוך יותר מבעבר ובעיקר ממוקדים בתחפושות הקלאסיות. תחפושת חייל צה"ל ואף שוטר מככבות בתחפושות המבוקשות ובניגוד לשנים האחרונות, בהן המבוגרים רכשו יותר תחפושות במידות מבוגר משנה לשנה, השנה לראשונה חל קיטון משמעותי בהיקף תחפושות המבוגרים. מצב הרוח הלאומי מושפע כמובן מהלחימה. בגזרת הלוגיסטיקה, למרות האתגרים – טיסות DHL ממשיכות רגיל מהרגע הראשון של הלחימה וזמני האספקה יציבים. ניתן לקבל תוך יומיים תחפושות שנרכשה בארה"ב או אירופה".
שלום יניב, אבא של האחים יניב מספר על ביקוש גבוה: "בראשית המלחמה ראינו כמה עם ישראל מנסה לסייע בכל דרך אפשרית לחיילים, ומצאו ערך גדול כל כך בכוחות הביטחון. היה לי ברור שכשיגיע פורים לא נעמוד בעומס הזה בתחפושות חייל. דרך חבר יצרנו קשר לבתי חב"ד בסין וכך הגענו לאייל, יבואן גדול של תחפושות. הוא מיד התגייס למשימה. יצרנו 1000 תחפושות חייל עם תג שכתוב עליו 'לנצח אחי' והעברנו את התחפושות לכל הגמ"חים שאנחנו עובדים איתם, היה ביקוש גבוה גם בציבור".