במשרד התחבורה שלחו היום (א') מכתב לוועדה לתשתיות לאומיות ובו הודעה כי המשרד יביע בדיון מחר התנגדות לקידום תכנון תחנת הכוח החדשה בצומת אייל, בסמוך לכפר סבא וראש העין, ולהרחבת תחנת הכוח של OPC בחדרה.
במכתב ששלח היום מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן ליו"ר הוות"ל, נתן אלנתן, נאמר כי "הטיעונים המרכזיים להתנגדות המשרד כפי שהוצגו, הינם בהתבסס על כך כי תחנת הכוח המזרחית ריינדיר, תפגע באפשרות ההרחבה והשדרוג של כבישי הרוחב לחיבור יהודה ושומרון, חיבור חיוני ויחיד בכל יו"ש לכביש 6 והאפשרות לשדרוג עתידי לכביש 444 וכביש 55".
"זאת ועוד", הוסיף בן זקן, "מיקום תחנת כוח זו בצומת מרכזי כזה המחבר כבישי אורך ורוחב מרכזיים, עלול לפגוע בשעת חירום הן בתנועה האזרחית והן ביכולת ניוד כוחות הביטחון. מלחמת 'חרבות הברזל' שהחלה במתקפה האכזרית ב-7 באוקטובר מחייבת דיון מעמיק לבחינת כלל ההיבטים וההשלכות על הנושא האמור, ובעיקר קרבתו במאות מטרים ספורים מבתי העיר קלקיליה, ואיום הרחפניים שעלול לכפות ניתוק התחבורה בצירים מרכזיים אלו בעת חבלה בתחנה במיקומה זה. יש לציין כי בחלוף 4 השנים, התחנה טרם השלימה חיבור לצינור סולר, דבר המייתר המשך דיון בה כלל מעבר להתנגדותנו בתחום התחבורה וביטחון הציבור הנוסע".
לסיכום כתב בן זקן כי "ברקע התנגדות משרדי ממשלה רבים ובראשם משרד האנרגיה, אשר הנושא מצוי תחת תחום אחריותו – הן בשל הסיבות המהותיות כפי שצוינו לעיל והן מטעם שלא ראוי לקיים בעיצומם של ימי מלחמה דיון בנושאים שבמחלוקת – אנו מבקשים להוריד את הדיון מסדר היום של הות"ל שנקבעה ליום ה-18 במרץ 2024 ואת תוכנית תת"ל 91 של תחנת הכוח ריינדיר והרחבת תחנת הכוח חדרה".
במשרד האנרגיה הביעו גם כן התנגדות למהלך. במכתב מטעמם צויין כי "לא ברורה לי כלל ועיקר הבהילות לאישור שתי תחנות כוח נוספות, במיוחד כשהן נתונות למחלוקת ציבורית ענפה ומצערת, כמפורט להלן. לא למותר לציין ולהזכיר כי משרד האנרגיה והתשתיות הוא הוא זה המוסמך כדין לנהל את משק האנרגיה במדינת ישראל בהווה ולעתיד, ודומני כי כל ניסיון של רשות אחרת להיכנס בנעלי המשרד ולקבל החלטות אסטרטגיות לעתיד משק האנרגיה – שלא על דעת ואפילו בניגוד לעמדת המשרד – אינה ראויה ופוגעת באינטרס הציבורי לניהול משק האנרגיה, המופקד בידי המשרד".