נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שהם, שיגר איגרת פרידה לכלל השופטים המכהנים במערכת המשפט, ובה האשמות חריפות על כך שעד היום, יום סיום כהונתו, לא מונה נציב חדש. לדבריו, " למרבה הצער, עד היום טרם מונה נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים. כדבר הזה לא ארע מאז הקמת הנציבות בשנת 2003".
"משלא מונה נציב חדש, אין בידי הנציבות להשלים את טיפולה בתלונות בהן טרם ניתן החלטה; לטפל בתלונות חדשות שיוגשו לה; ולטפל בהצהרות הון ששופטים קאדים ודיינים מחוייבים להגיש לה על פי החוק", הדגיש שהם.
שהם הוסיף וציין באיגרת כי "משנת הקמתה בשנת 2003 ועד היום, במשך למעלה מ – 20 שנה, טיפלה הנציבות מידי שנה, בממוצע, בכ- 1000 תלונות לשנה. התלונות הוגשו על מגוון בתי המשפט ובתי הדין, למן הערכאות הנמוכות (בתי המשפט לתעבורה, לתביעות קטנות, בתי המשפט השלום, בתי הדין לעבודה, בתי הדין הרבניים האזוריים, בתי הדין השרעיים האזוריים, בתי הדין הדרוזיים האזוריים, בתי הדין הצבאיים, בתי דין העדות הנוצריות) ועד לערכאות הערעור והערכאות העליונות (בתי המשפט המחוזיים, בית הדין הארצי לעבודה, בית הדין הרבני הגדול, בית הדין השרעי לערעורים, בית הדין הדרוזי לערעורים, בית הדין הצבאי לערעורים ובית המשפט העליון). התלונות נסובו על עניינים רבים ושונים ובהם התנהגות שופט, דרך ניהול המשפט על ידו, פגיעה בעיקרי הצדק הטבעי, התמשכות ההליכים ועיכוב במתן פסקי דין. הן הוגשו על ידי בעלי דין, באי כוחם, עדים, מומחים, וכל מי מן הציבור שראה עצמו נפגע בשל התנהגותו של שופט לרבות דרך ניהול המשפט על ידו".
"בירור התלונות הביא לתיקונן של תקלות רבות, קידום שמיעתם של תיקים ומתן פסקי דין, כמו גם לטיוב מערכת השפיטה", העיד שהם, "צר לי על שכלל פעילות זו נגדעת עתה במחי יד, וללא כל הצדקה, וכי אפשרויות נוספות שנבחנו לא צלחו".
"איני יודע מי יוכל ליתן מזור לתלונות שבפי הציבור, בין אם מדובר בעניינו הפרטני של בעל דין בהליך בו הוא משתתף, ובין אם מדובר בעניין מורכב או בשאלה מערכתית המטרידה את הציבור כולו", תקף שהם, "בעצם העובדה שלא מונה נציב חדש לתלונות הציבור על שופטים אני גם מוצא פגיעה קשה בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת המשפט. מי יתן, ותקלה חמורה זו תמצא את פתרונה בכל ההקדם, ויפה שעה אחת קודם".
"לעת עתה, ובצער רב, נסגרים, אפוא, שערי הנציבות", סיכם הנציב היוצא.