מוצרים שנמכרו על ידי ענקית הקניות המקוונת שיין (SHEIN), שנוסדה בסין, הכילו חומרים רעילים בכמויות של פי כמה מאות מעל הרמות המותרות, כך מסרה ביום שלישי ממשלת בירת דרום קוריאה סיאול.
אתר שיין, שבסיסו בסינגפור, זינק בפופולריות ברחבי העולם בשנים האחרונות, ומציע מבחר עצום של בגדים ואקססוריז אופנתיים במחירים נמוכים להפליא. הצמיחה המהירה במיוחד הובילה גם לבדיקות מוגברות של הנהלים העסקיים ותקני הבטיחות שלו, כולל באיחוד האירופי ובדרום קוריאה – שם רשויות סיאול עורכים בדיקות שבועיות של פריטים שנמכרים על ידי חנויות אינטרנטיות כולל Shein, Temu ו-AliExpress.
בסבב האחרון הם בחרו שמונה מוצרים שנמכרו על ידי שיין, כולל נעלי ילדים, תיקי עור וחגורה ומצאו שכמה מהם מכילים כמויות גבוהות של פתלטים – כימיקלים המשמשים לריכוך פלסטיק. זוג נעליים אחד הכיל פי 428 מהרמה המותרת של פתלטים – הגבוהה ביותר שנצפתה עד כה במהלך הבדיקות בסיאול – ושלושה תיקים הכילו כמות הגבוהה פי 153 מהמותר, לפי עיריית סיאול.

פתלטים לריכוך פלסטיק נמצאים בשימוש נרחב באלפי מוצרים כולל מיכלים, מוצרי יופי וצעצועים. עם זאת, במשך עשרות שנים ידוע כי הם גורמים להפרעות הורמונליות וקשורים להשמנה, מחלות לב, כמה סוגי סרטן ובעיות פוריות.
עובד עיריית סיאול, פארק סאנג-ג'ין, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הם ביקשו להסיר את המוצרים הללו מהאתר, ואמר כי מאז שהעירייה החלה בבדיקות באפריל, רוב האתרים נענו לבקשות מסוג זה.
דובר של שיין אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי החברה "לוקחת ברצינות רבה את בטיחות המוצר". החברה דורשת מהספקים שלה לעמוד בבקרות ובסטנדרטים שלה, ועובדת עם סוכנויות "צד שלישי" בינלאומיות שעורכות בדיקות כדי להבטיח עמידה בתקני בטיחות המוצרים, נמסר.

"כשנודע לנו על כל טענה נגד המוצרים שלנו, אנו מסירים מיד את המוצר/ים מהאתר שלנו כצעד של זהירות תוך כדי ביצוע הבדיקות שלנו", נאמר. הם הוסיפו כי הם נוקטים בתגובות מתאימות "אם הבעיה מאומתת". עד כה, הרשויות בסיאול אמרו כי בדקו 93 מוצרים ומצאו שכמעט מחציתם מכילים חומרים רעילים. פריטים אלה כוללים שעונים לילדים ועפרונות צביעה.
בחודש שעבר, האיחוד האירופי הוסיף את שיין לרשימת חברות הדיגיטל הגדולות מספיק כדי להתחייב בכללי הבטיחות המחמירים ביותר – כולל אמצעים להגנה על לקוחות מפני מוצרים לא בטוחים, במיוחד כאלה שעלולים להזיק לקטינים. שיין וטמו הלכו בעקבות ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא בניסיון לאתגר את אמזון, במיוחד על ידי פריצה לשוק האמריקני.