הפרקליטות הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים את עמדתה בנוגע לפתיחת פרשת ההגנה במשפט נתניהו, לקראת הדיון שייערך בנושא מחרתיים, בפתח הדיון הראשון שיוקדש לעדותו של העד דוד שמרון. בעמדתה מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לדחות את בקשת סנגורו של נתניהו לאפשר לו זמן משמעותי להתכונן לפרשת ההגנה, ולפתוח אותה, בעדותו של נתניהו, רק בחודש מרץ 2025. עוד אומרת הפרקליטות: בעבר אמר נתניהו שההליכים הפליליים אינם מונעים ממנו לתפקד כראש ממשלה. אם נתניהו שינה את דעתו, שיאמר במפורש שניהול המשפט יקשה עליו בניהול המדינה.
בפתח עמדת הפרקליטות שהוגשה הבוקר, נאמר כי "בפני בית המשפט הנכבד מונחת בקשה חריגה ביותר, שמשמעותה המעשית היא אחת: הקפאת המשפט הפלילי למשך 8 חודשים. מדובר בבקשה החורגת מכל קנה מידה מקובל של ניהול הליכים פליליים, והיא הוגשה בתיק דנן, שבו אינטרס הציבורי הברור מחייב לחתור לסיום מהיר ככל הניתן של המשפט".
בפרקליטות מוסיפים וטוענים כי "הבקשה החריגה מתעלמת לחלוטין ממאפיינים בסיסיים במקרה הנדון: אופי האישומים, העוסקים בעבירות שחיתות שלטונית חמורות; תפקידו הציבורי הרם של נאשם 1 (בנימין נתניהו – ש"פ); והעובדה כי המשפט מתנהל מזה למעלה מ-4 שנים. גם בשל כל אלה, כל עיכוב בהליך שאינו הכרחי פוגע קשות באינטרס הציבור ובניהולו התקין. עמדת המאשימה היא כי פרשת ההגנה צריכה להתחיל – ולהסתיים – בהקדם האפשרי, תוך שמירה על האינטרסים הציבוריים, על הגינות ההליך, ועל עקרון היסוד לפיו הכול שווים בפני החוק".
בפרקליטות מבקשים כי עדות נתניהו במשפט תתחיל מיד אחרי החגים: "נוכח האמור, מתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את בקשת הנאשמים להקפיא את המשפט ולקבוע כי פרשת ההגנה תחל מיד לאחר חגי תשרי, ב-1.11.24. כפי שיפורט להלן, מועד זה – כארבעה חודשים מהיום – מביא בחשבון את מכלול השיקולים הדרושים, ובעיקר מאפשר לנאשמים זמן הכנה משמעותי ביותר, בהינתן שפרשת התביעה תסתיים החודש, וגם בהינתן חילופי הייצוג בתיק 4000".
בפרקליטות מדגישים עוד כי לא יהיו נכונים גם לשינוי בסדר העלאת עדי ההגנה, וכי הם עומדים על כך שפרשת ההגנה תיפתח בעדות נתניהו, "ככל שבדעת מי מהצדדים להעלות הצעה לפיה פרשת ההגנה תיפתח בעדותו של נאשם אחר או עדי הגנה מטעמו של נאשם 1, אזי המאשימה תתנגד לה מכל וכל. לא בכדי ראש הממשלה הוא נאשם 1 בתיק, ובנסיבות העניין שינוי סדר העדים יוביל לפגיעה משמעותית בהליך. ישנה חשיבות רבה לכך שעדותו של נאשם 1 תישמע ראשונה , בהתאם לכללים הרגילים. ככל שמי מהצדדים יעלה בקשה ברוח זו, עליו לעשות כן כעת ובכתב, קודם למתן החלטה בבקשה הנוכחית, כך שההחלטה תתקבל על בסיס מידע מלא, ולאחר שגם שהמאשימה תתייחס בכתב לדברים טרם החלטה, ותפרט את עמדתה באופן סדור".
בפרקליטות מבקשים גם להפנות את הזרקור לכך שטענות נתניהו מעלות את השאלה האם הוא עדיין עומד על כך שהוא מסוגל לנהל את ההליך במקביל לכהונה בתפקיד ציבורי, "לקראת סוף הבקשה, הקדישה ההגנה סעיף אחד למצב המלחמה. שם נכתב כך: "בימי שגרה, היערכות לשמיעת עדות נאשם בהיקף כזה דורשת פרק זמן משמעותי. במציאות הנוכחית, שבה נדרשת ההגנה להכין את ראש הממשלה לעדות בעיצומה של מלחמה – השהות הנדרשת כדי להכין את ראש הממשלה לעדות, באופן שלא יפגע בזכויותיו ובהגנתו, גדולה משמעותית". כאמור, אף שהאינטרס הציבורי בקידום המשפט מצדיק באופן עקרוני את שמיעתו גם בפגרת בתי המשפט, עמדת המאשימה היא כאמור כי יש לאפשר שהות מסוימת לנוכח היקף התיק וחילופי הייצוג בו ולהתחיל את פרשת ההגנה ביום 1.11.2024. כך שממילא השהות שתינתן בידי נאשם 1 להכנה היא גדולה ומשמעותית, גם בהשוואה לנאשמים אחרים בתיקים דומים. לעומת זאת, אין הצדקה לכך שההליך המשפטי נגד נאשם 1 ייכנס, הלכה למעשה, להקפאה. בהקשר זה יוזכר, כי נאשם 1 לא טען בעבר שהוא אינו יכול לקיים את משפטו במקביל לתפקידו הציבורי, והוא אינו טוען כך במפורש גם היום. ההפך: נאשם 1 הבהיר בהזדמנויות שונות כי כהונתו לא תשפיע על ניהול ההליך".
"ככל שנאשם 1 שינה את עמדתו, ועמדתו העדכנית היא שמילוי תפקידו הציבורי אינו מאפשר ניהול תקין של המשפט כסדרו, עליו להבהיר זאת במפורש. בכל מקרה, אין להבליע טענה חדשה זו בסעיף לקוני בתוך בקשת דחייה, לאחר שבהליכים קודמים נטען ההפך", תבעה הפרקליטות מנתניהו.