ברקע הביקורת באופוזיציה על מטוס ראש הממשלה 'כנף ציון' שמשמש את נתניהו, הוועדה לביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת מיקי לוי קיימה היום דיון בנושא, עם הפעלתו בחודש האחרון בטיסת ראש הממשלה לארה"ב וברקע ממצאי דו"ח מבקר המדינה בנושא. בדיון נחשפו נתונים מפתיעים.
סא"ל במיל' איתן ליאל, מנהל מערך מטוס ראשי המדינה, אמר בדיון כי המטוס שהוא בן 23 שנה, טס מעט מאוד יחסית. ב-11 השנים לפני שנרכש ע"י התעשייה האווירית הוא היה בבעלות אוסטרית. לדבריו, תוחלת החיים במצבו היום היא לפחות 20 שנה.

ליאל סיפר על הנסיעה האחרונה ואמר "זה היה מדהים, היכולות הטכנולוגיות של המטוס. הייתה טלפוניה שוטפת לאורך כל הטיסה, בצורה שאפשרה להמשיך את הקשר עם כל ראשי המערכת. הביצוע של הטיסה האחרונה היה טוב מאוד – של כלל מרכיבי המשימות מרגע עליית רה"מ ופמלייתו למטוס. היתרונות שהמטוס וצוותו מעניקים למדינת ישראל סייעו מיד בעלותו של רה"מ למטוס, שהתיישב עם צוותו הבכיר לדיון מבצעי בחדר הדיונים של המטוס, שבו מושבים מותאמים גם לשעת ההמראה. משך רוב שעות הטיסה קיימו רה"מ ואנשי צוותו דיונים ועשו שימוש רב בקווי התקשורת הגלויים והאדומים ללא כל שיבוש".
לדבריו, בטיסה האחרונה לארה"ב המדינה חסכה יותר מחצי מעלויות הטיסה. עוד אמר כי גם כעת לקחו הצעת מחיר מאל על, כי חששו שמא לא יוכלו לטוס עם כנף ציון, והצעת המחיר הייתה 980,000 שקל – וזה עוד בלי הנסיעה לפלורידה לצורך פגישה עם הנשיא לשעבר טראמפ. לעומת זאת, במטוס כנף ציון, העלות הייתה 447 אלף שקל ובגלל הנסיעה שהתווספה לפלורידה הסתכמה בסה"כ ב-520 אלף שקל, טען ליאל.

ליאל הוסיף ואמר אמר כי המטוס יוצא מן הכלל ומתוחזק בצורה מצוינת ובראשון הקרוב הוא נפגש בלשכת הנשיא ע"מ לתאם את לו"ז שימוש הנשיא במטוס כנף ציון. ליאל ציין כי ל-150 מדינות יש מטוס נשיאותי.
עם זאת, נציגי משרד מבקר המדינה הציגו את הדו"ח בנושא משנת 2022 המסכם את פעילות הפרויקט עד אז וחושף ליקויים ותקלות חמורות בתכנון ובביצוע. בין היתר נמצאו בעיות בהערכת עלויות הפרויקט ובקביעת מאפייני המטוס ודרישות מרכזיות.
התקציב הראשוני של הפרויקט, עמד על 590 מיליון שקל, התרחב משמעותית במהלך השנים, והביקורת מצביעה על חוסר יעילות ועיכובים רבים שנגרמו בעקבות שינויים בלתי מתוכננים. הפרויקט גם לא הצליח לעמוד בלוחות הזמנים המקוריים. בעוד שהמועד המקורי למסירת המטוס היה ספטמבר 2018, נכון למרץ 2021 המועד הצפוי למסירה היה יוני-יולי 2021. העיכובים הביאו להעלאת עלות הטיסה הממוצעת במטוס החדש ל-5.2 מיליון ש"ח, זאת בהשוואה לעלות הממוצעת של טיסת ראש הממשלה בשנים 2015-2019, שעמדה על 2.5 מיליון ש"ח בלבד.
תמי רודיך, ראש חטיבת רכש מטוסים במשרד הביטחון, אמרה בדיון כי עלות האחזקה של המטוס היא שמונה מיליון לשנה.
יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיקי לוי אמר בדיון: "תחזוקת המטוס השנתית יקרה מאוד. אנחנו חייבים לבדוק האם הכדאיות הכלכלית אכן מצדיקה את הנושא. ביקרתי באתר חניית מטוס 'כנף ציון' והתרשמתי שאין שם פאר והדר או משהו מיוחד. חד משמעית הוא אינו מנקר עיניים. בהתחשב בעלות הגבוהה של המטוס ובזמן שיתפקד וישרת את נשיא וראש ממשלת ישראל, יש לבחון מחדש את הצורך בו. ועדת גולדברג קבעה שצריך מטוס, אך הסתדרנו כל כך הרבה שנים בלי זה. שאלת ההוצאות נשארה בדיון פתוחה ונברר זאת בעוד דיון מעקב".