המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שיגר היום (ד') לשר המשפטים יריב לוין מכתב תשובה לבקשתו של לוין מהיועצת המשפטית לממשלה לקבל אישור לייצוג נפרד של הממשלה בשלוש עתירות. פנייתו של השר לוין התייחסה, כזכור, לעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין מינוי ד"ר אודליה מינס כממלאת מקום יו"ר הרשות השנייה, לעתירת מכון לואיס ברנדייס בעניין החלטת הממשלה על דרך מינוי נציב שירות המדינה הבא, ולעתירה שהוגשה בנוגע למינויו של אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום לתפקיד ראש מטה היישום (פרוייקטור) בצפון.
בתשובתו הבהיר לימון, כי "היועצת המשפטית לממשלה מאפשרת לממשלה או למי מחבריה ייצוג נפרד בהליך משפטי כחריג שבחריגים, שמתקיים רק בנסיבות יוצאות דופן של מחלוקת בין הממשלה לייעוץ המשפטי לממשלה, ולמשל, כשהמחלוקת עוסקת בסוגיה חוקתית או משטרית בעלת חשיבות, שלגביה חשוב לאפשר ייצוג עמדתה החולקת של הממשלה בפני בית המשפט. על רקע זה, יש לבחון את העתירות המפורטות במכתבך לגופן, בשים לב לנסיבותיהן, למורכבותן, לרגישותן ולאופי השאלות המתעוררות בה".
לאור זאת ציין לימון כי בנוגע לעתירות בעניין החלטת הממשלה העוסקת בהליך מינויו של נציב שירות המדינה "כפי שנמסר בעל פה מוקדם יותר, היועצת המשפטית לממשלה אישרה שבאפשרותכם לקבל ייצוג באמצעות עורך-דין פרטי בהליכים אלו. החלטה זו מבוססת על כך שמדובר בעתירות שעניינן באופן המינוי לתפקיד בכיר ומרכזי של נציב שירות המדינה, אשר מעלות שאלות בעלות חשיבות ורגישות ציבורית גבוהה, שיש בהן בכדי להשפיע על אופיו ועל מאפייניו של שירות המדינה. להכרעה בעתירות אלו צפויות השלכות משמעותיות. יובהר, כי ההחלטה מתייחסת רק לייצוג ראש הממשלה וממשלת ישראל בהליכים האמורים".
בנוגע לשתי העתירות הנוספות הבהיר לימון כי היועמ"שית מסרבת להעניק אישור שכזה. בנוגע לעתירה בעניין מינוי ד"ר מינס ציין לימון כי "עמדת היועצת המשפטית לממשלה, היא כי מקרה זה אינו נמנה עם המקרים הנדירים והחריגים בהם יש מקום לאפשר ייצוג נפרד לממשלה בפני בית המשפט. מדובר בעתירה שנסובה על שאלה קונקרטית בתחום המשפט המינהלי, שיש לגביה אמות מידה משפטיות ברורות: האם מינוי ממלא מקום ליו"ר הרשות השנייה צריך לעמוד בתנאי הסף הקבועים בחוק… ברי, כי אין מדובר בסוגיה משפטית חוקתית או משטרית עקרונית או בעלת חשיבות ציבורית מובהקת שיש בה בכדי להצדיק מתן ייצוג נפרד… יובהר כי אין באמור לעיל כדי לגרוע מכך שניתן יהיה להביא את עמדת הממשלה לידי ביטוי, כפי שתימסר על-ידי נציגיה, במסגרת תגובת המדינה לעתירה, שתוגש על- ידי באי-כוח היועצת המשפטית לממשלה, לאחר תיאום באמצעות הייעוץ המשפטי למשרד התקשורת ולמשרד ראש הממשלה, כמקובל".
בנוגע לעתירה בעניין מינוי פרוייקטור הצפון ציין לימון, כי "בכל הנוגע למינוי זה, עמדת היועצת המשפטית לממשלה, כפי שגם נמסרה לממשלה טרם אישור המינוי, הייתה שקיים קושי מהותי בהליך המינוי ובאישורו, ואולם לא קמה מניעה משפטית לאשר את המינוי. הואיל וניתן להגן בהליך השיפוטי על ההחלטה, ממילא אין מקום לתת היתר לייצוג נפרד במקרה זה. על כן, טיוטת העמדה תועבר להערות המשרדים, כמקובל".