מסוק ינשוף התרסק הלילה (ג') בדרום רצועת עזה, וכתוצאה מכך נהרגו שני חיילים ונפצעו עוד ארבעה באורח קשה. מדובר באירוע חריג מאוד, מאחר ומדובר באחד המסוקים האמינים של חיל האוויר ובכלל בעולם התעופה, ולכן החליטו בחיל האוויר לעצור את כל האימונים של מערך הינשוף ולבחון את נסיבות ההתרסקות.
סיקורסקי UH-60 בלק הוק, או בשמו העברי "ינשוף", הוא מסוק תובלה שנמצא בחיל האוויר הישראלי כבר 30 שנה. הוא משמש לחילוץ ופינוי נפגעים ולמשימות תובלה שונות. הוא יכול להגיע למהירות של 360 קמ"ש ולטווח מרבי של 1,630 ק"מ. שרידותו הגבוהה ויכולת התמרון שלו, מנועיו החזקים וכושר הנשיאה הגבוה שלו, הופכים אותו למסוק האידיאלי למשימות חילוץ ותובלה מורכבות ומסובכות, גם תחת אש ובלב שטח האויב.
עשרת הינשופים הראשונים הוענקו לישראל מארצות הברית כחלק מחבילת בטחון לקראת הסכמי אוסלו, וטבילת האש המבצעית הראשונה שלהם הייתה במהלך מבצע "ענבי זעם" באפריל 1996. במהלך 1998 נקלטו מסוקי ינשוף נוספים מחברת "סיקורסקי", שערכה שינויים במערכות המסוקים על מנת להתאימם לדרישות חיל-האוויר הישראלי, בעיקר במערכות הקשר והלוחמה האלקטרונית.
שנתיים לאחר מכן נחתמה עסקה נוספת עם החברה, ובמסגרתה רכשה ישראל 24 מסוקים חדשים, זהים כמעט לחלוטין בתצורתם למסוקים שנקלטו ב-1998. באוגוסט 2002 הגיעו חמשת המסוקים הראשונים לישראל, ונפתחה באופן רשמי טייסת "ציפורי המדבר", בה נקלטו המסוקים.
בישראל יש שתי טייסות של מסוקי ינשוף – טייסת 124 הוותיקה יותר וטייסת 123, שהמסוק שהתרסק הלילה שייך לה. שתיהן פועלות מבסיס פלמ"חים. יש לציין כי עד כה במהלך המלחמה כ-1,900 לוחמים פונו משדה הקרב במסוקי חיל האוויר.
