יוזמה כלל ארצית של הארגון העולמי של בתי הכנסת, בשיתוף ארגון רבני צהר וארגונים נוספים, מבקשת להציע מודל מותאם ומאחד שייתן ביטוי לשמחת החג מחד, ולכאב והצער מאידך. ע"פ המודל, שיופץ בחוברת מיוחדת בעשרות אלפי עותקים בבתי הכנסת- כל הקפה תוקדש למעגל אחר הקשור לימי המלחמה הנוכחית.
כל הקפה תתקיים כסדרה ותוקדש למעגל אחר הקשור למלחמה הנוכחית, כך שתכלול תפילה מיוחדת, פרק תהילים, שירים מותאמים ודבר תורה של אישיות שחוותה באופן אישי את אירועי המלחמה בהקשר לנושא המלחמה – נשיא המדינה ורעייתו, הרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים, הרב שמואל סלוטקי, הרב דורון פרץ, הרב תמיר גרנות, הרב יעקב מדן, הרב יורם אליהו והרב ישי אנגלמן.
מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת, הרב שמואל סלוטקי, שהוביל את היוזמה: ויתור על מרכיב השמחה ביום הזה הוא בבחינת ניצחון של אויבינו. מצד שני, גם ברור שהמקום של הכאב והצער כשאנו בעיצומה של מלחמה שהחלה בשמחת תורה חייב להיות גם הוא חלק מהיום הזה. המודל מנסה לתת מקום לשני הפנים הללו מתוך שמחה ודבקות יחד עם זיכרון של המעגלים והאדוות של מפגעי המלחמה.
סדר ההקפות:
הקפה ראשונה- לשלום מדינת ישראל. כתבו – נשיא המדינה ורעייתו, יצחק ומיכל הרצוג.
הקפה שנייה- להצלחת חיילי צה"ל. כתב – הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים.
הקפה שלישית- לעילוי נשמת הקדושים הנרצחים והנופלים במלחמה. כתב – הרב שמואל סלוטקי שבניו נועם וישי הי"ד נפלו בקרב גבורה בבוקר שמחת תורה בהגנה על יישובי העוטף.
הקפה רביעית- לשחרור החטופים ולהשבתם. כתב -יו"ר תנועת המזרחי העולמית, הרב דורון פרץ שבנו סרן דניאל פרץ הי"ד נפל בקרב בשמחת תורה תשפ"ד וגופתו מוחזקת ברצועת עזה.
הקפה חמישית- לרפואת פצועי המלחמה. כתב- הרב ישי אנגלמן, ר"מ בישיבת ההסדר מעלה אדומים, שנפצע קשה בלחימה בעזה בעת שירותו במילואים.
הקפה שישית- לחיזוק המשפחות השכולות. כתב – הרב יורם אליהו, ר"מ במכון מאיר ורב בת״ת מורשה, שבנו רס"ל (מיל') ידידיה אליהו הי"ד נפל בקרב ברצועת עזה. תפילה מיוחדת לחיזוק המשפחות השכולות שכתב הרב ד"ר תמיר גרנות, ראש ישיבת אורות שאול, ששכל את בנו סרן אמיתי גרנות הי”ד, שנפל במלחמה בגבול לבנון.
הקפה שביעית-לחיזוק הרוח, לאחדות עם ישראל, לחזרתם המהירה של המפונים לבתיהם. כתב – ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב יעקב מדן, שבנו אלישע נפצע קשה בקרב ברצועת עזה.
הרב שמואל סלוטקי אמר: "ברור לכולנו ששמחת תורה לא יכול להיות השנה כבכל שנה רגילה. בקהילות השונות שואלים איך הכאב והצער יכולים לדור בכפיפה אחת עם חג שכל מהותו היא שמחה. אך דווקא השמחה בסיום של עוד מחזור של התורה היא הניצחון שלנו שמבטא את הנצחיות והשורשים מהם אנו יונקים. ויתור על מרכיב השמחה ביום הזה הוא בבחינת ניצחון של אויבינו. מצד שני, גם ברור שהמקום של הכאב והצער כשאנו בעיצומה של מלחמה שהחלה בשמחת תורה חייב להיות גם הוא חלק מהיום הזה. המודל מנסה לתת מקום לשני הפנים הללו של היום, שיהפוך את שמחת תורה תשפ"ה ליום שיאחד בין הקהילות השונות. יום בו מתוך שמחה ודבקות בתורה ובמסורת אבות של עם הנצח, נזכור ברגישות רבה את המעגלים והאדוות של מתמודדי תוצאות המלחמה. הצעה להקפות המשלבות את נוכחות האתגרים שאנו חווים בעת הזו הבאה מתוך שותפות של ארגוני רבנים רבים בארץ ובחו"ל יש בה לתת מענה ומזור לעדינות הנדרשת ביום זה".