לראשונה: שיעור הזכאות לבגרות בקרב יוצאי אתיופיה השתווה לשיעור הכללי

שר החינוך: "ההישגים המרשימים הם עדות חשובה לחיוניות התוכנית ולכוחה של מערכת חינוך המחויבת לשוויון הזדמנויות אמיתי"

בני העדה האתיופית חוגגים את חג הסיגד. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

You have access.

משרד החינוך הציג היום (ב') את תוצאות התוכנית "הדרך החדשה" לשילוב וקידום תלמידים יוצאי אתיופיה במערכת החינוך. תוצאות התוכנית מצביעים על שורה של הישגים משמעותיים אצל 44,820 תלמידים ותלמידות יוצאי אתיופיה, מכיתת גן ועד כיתה יב', המהווים כ-2 אחוזים מכלל תלמידי מערכת החינוך.

בין השאר, בשנת הלימודים תשפ"ג שיעור הזכאות לבגרות בקרב תלמידים יוצאי אתיופיה השתווה לראשונה לשיעור הזכאות בקרב כלל דוברי העברית, לאחר עלייה מצטברת של 12.5 אחוזים מאז שנת תשע"ח. כמוכן, מאז שנת תשע"ז חל גידול של 10 אחוזים בשיעור הזכאים לתעודת בגרות איכותית.

במספר המשתתפים בתוכניות למצטיינים חלה עלייה של 24 אחוזים מתשפ"ג לתשפ"ד, זאת לצד גידול של 20 אחוזים במסגרות למחוננים. ובמסגרת הבדיקה של אוריינות שפה תלמידי יסודי יוצאי אתיופיה מרקע חברתי-כלכלי נמוך השיגו ציונים גבוהים ב-11 נקודות ביחס לתלמידים דוברי עברית מרקע דומה.

התוכנית, שאושרה מחדש בהחלטת ממשלה, תוקצבה בכ-63 מיליון ש"ח לשנת הלימודים תשפ"ה. היא פועלת לקידום שוויון הזדמנויות, צמצום פערים, קידום הישגים לימודיים, פיתוח מצוינות, העצמת כוחות הוראה וקהילה, קידום שותפות הורים ושילוב מיטבי בחברה הישראלית.

יואב קיש, שר החינוך: "ההישגים המרשימים הם עדות חשובה לחיוניות התוכנית ולכוחה של מערכת חינוך המחויבת לשוויון הזדמנויות אמיתי. התקציב המשמעותי שניתן לתוכנית לשנת הלימודים תשפ"ה מבטיח את המשך המהלך החשוב הזה".

השר יואב קיש. צילום: אביטל הירש

מאיר שמעוני, מנכ"ל משרד החינוך: "הנתונים מוכיחים שהשקעה מדויקת ועקבית מביאה לתוצאות. נמשיך לפעול לקידום ההישגים ולהרחבת מעגל ההצלחה של תלמידים יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית".