חברת OpenAI הודיעה אתמול (שני) כי היא פותחת את אפשרות החיפוש המונעת על ידי צ'אטGPT לכל המשתמשים, מהלך שמעצים את האיום שלה על הדומיננטיות של גוגל.
חברת הטכנולוגיה שבסיסה בסן פרנסיסקו חיזקה את צ'אטבוט הבינה המלאכותית שלה, צ'אטGPT, עם יכולות מנוע חיפוש בסוף אוקטובר, אך הפכה את התכונה לזמינה רק למנויים משלמים. התכונה החדשה מאפשרת למשתמשים לקבל "תשובות מהירות ומעודכנות" עם קישורים למקורות רלוונטיים ברשת – מידע שבעבר דרש שימוש במנוע חיפוש מסורתי, כך מסרה החברה.
השדרוג לצ'אטGPT מאפשר לצ'אטבוט הבינה המלאכותית לספק מידע בזמן אמת מרחבי האינטרנט. "אנחנו מביאים את החיפוש לכל המשתמשים החינמיים המחוברים לצ'אטGPT", אמר קווין וייל, מנהל המוצרים הראשי ב-OpenAI, בסרטון שפורסם ביוטיוב. "זה אומר שהתכונה תהיה זמינה באופן גלובלי בכל פלטפורמה שבה אתם משתמשים בצ'אטGPT",
הדגמות של הממשק החדש שהוצגו על ידי OpenAI דמו לתוצאות החיפוש שמספקת גוגל וגוגל מפות, אך ללא עומס הפרסומות. הן גם דמו במידה מסוימת לממשק של Perplexity, מנוע חיפוש נוסף המונע על ידי בינה מלאכותית, המציע גרסה שיחתית יותר של גוגל ומציג את המקורות עליהם התבססה התשובה.
"אנחנו פשוט משפרים את חוויית צ'אטGPT שאתם מכירים עם מידע מעודכן מהאינטרנט", אמר אדם פריי, מוביל מוצר החיפוש בצ'אטGPT, בסרטון. "אנחנו מתחילים להפעיל את זה למאות מיליוני משתמשים, החל מהיום".

במקום להשיק מוצר נפרד, OpenAI שילבה את אפשרות החיפוש ישירות בתוך צ'אטGPT. משתמשים יכולים להפעיל את תכונת החיפוש כברירת מחדל או להפעיל אותה ידנית באמצעות אייקון חיפוש ברשת.
מאז השקתם, הנתונים של צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית כמו צ'אטGPT או Claude של Anthropic הוגבלו לחיתוך זמן מסוים, כך שהתשובות שהם סיפקו לא היו מעודכנות. לעומת זאת, גוגל ומיקרוסופט משלבות בין תשובות המופקות על ידי בינה מלאכותית לתוצאות מהרשת.
הוספת החיפוש המקוון לצ'אטGPT תעלה שאלות נוספות לגבי הקשר של החברה עם מיקרוסופט, משקיעה מרכזית ב-OpenAI, שמנסה גם היא להרחיב את השפעת מנוע החיפוש Bing מול גוגל.
מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, הציב את החברה שלו על מסלול להפוך למעצמה אינטרנטית. הוא הצליח להוביל את החברה לשווי מדהים של 157 מיליארד דולר בסבב גיוס שנערך לאחרונה, בו השתתפו מיקרוסופט, התאגיד היפני סופטבנק ויצרנית שבבי הבינה המלאכותית Nvidia כמשקיעות. משיכת משתמשים חדשים בעזרת יכולות חיפוש תגדיל את הצרכים והעלויות החישוביות של החברה, שהן עצומות ממילא.