קבוצת ג'ינגיאנג (Jinjiang), קבלנית של יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD, הודיעה היום (חמישי) כי התיאור של עובדיה על ידי הרשויות בברזיל כ"משועבדים" אינו תואם את העובדות, וכי מדובר באי-הבנות שנובעות מטעות בתרגום. רשויות העבודה בברזיל הודיעו ביום רביעי כי מצאו 163 אזרחים סינים שעבדו "בתנאי עבדות" באתר בנייה של מפעל שבבעלות BYD במדינת באהיה. אז, BYD מסרה כי ניתקה קשרים עם החברה שהעסיקה את העובדים והיא פועלת בשיתוף עם הרשויות.
"הקביעה הבלתי צודקת שאנו 'משועבדים' גרמה לעובדינו להרגיש שכבודם נפגע וזכויות האדם שלהם הופרו, מה שפוגע קשות בכבוד העם הסיני. כתבנו מכתב משותף להביע את רגשותינו האמיתיים", אמרה ג'ינגיאנג בחשבון הרשמי שלה ברשת החברתית Weibo. הצהרתה של ג'ינגיאנג שותפה על ידי לי יונפיי, מנהל כללי למיתוג ויחסי ציבור ב-BYD, בחשבון ה-Weibo שלו. הוא האשים "כוחות זרים" וחלק מכלי התקשורת הסיניים ב"השחרת המותגים הסיניים והמדינה הסינית בכוונה, ובפגיעה ביחסים בין סין לברזיל".

נציג של BYD הפנה את רויטרס לפוסט של לי ב-Weibo כשנשאל על תגובת ג'ינגיאנג ועל המצב. ג'ינגיאנג לא הגיבה לבקשת התגובה מרויטרס.
BYD בונה מפעל עם יכולת ייצור שנתית של 150,000 מכוניות, בשלב הראשון, בברזיל, השוק הגדול ביותר של החברה מחוץ לסין, כחלק מתוכניות להתחיל ייצור ב-2024 או תחילת 2025. ברזיל מתכננת להעלות מכסים על רכבים חשמליים מיובאים ל-35 אחוזים ביולי 2026, לעומת 18 אחוזים כיום.

ביום רביעי, דוברת משרד החוץ של סין, מאו נינג, אמרה כי השגרירות הסינית בברזיל נמצאת בקשר עם עמיתיה הברזילאים כדי לאמת את המצב ולטפל בו. ג'ינגיאנג ציינה שהיו בעיות בתרגום ובשוני תרבותי שהובילו למצב, וכי השאלות מצד הפקחים הברזילאים היו "מנחות". היא גם פרסמה וידאו שמציג קבוצה של עובדים סיניים מול המצלמה, כאשר אחד מהם מקריא מכתב שג'ינגיאנג טוענת שנחתם במשותף על ידי העובדים.
המכתב אמר, לדוגמה, ש-107 עובדים מסרו את דרכוניהם לחברה כדי שתסייע להם בהוצאת תעודת זיהוי זמנית בברזיל. הפקחים הברזילאים טענו שהחברה החרימה את הדרכונים של העובדים. "אנחנו שמחים מאוד להגיע לקמאקארי ולעבוד", אמר גבר סיני בלתי מזוהה בסרטון. "עמדנו בחוקים והתקנות, עבדנו קשה בתקופה הזו מתוך תקווה שהבנייה של פרויקט הרכב החדשני הגדול ביותר בברזיל תושלם בהקדם האפשרי", הוא הוסיף.