סטארבקס עוררה סערה לאחר שחזרה בה מהמדיניות שמאפשרת לכל אדם להשתמש בשירותים בסניפיה, תוך שהיא מזהירה את הציבור האמריקני כי מעתה נדרש לקנות משהו או לצאת.
בקוד ההתנהגות החדש שפורסם ביום שני, הודיעה רשת בתי הקפה הענקית, המתהדרת ב-29,000 סניפים ב-78 שווקים ברחבי העולם, שהיא מבקשת “להבטיח שהמרחבים שלנו יהיו בראש ובראשונה עבור הלקוחות שלנו". לפי המדיניות החדשה, הכלל חל על בתי הקפה של הרשת, אזורי הישיבה החיצוניים (פטיו) ועל שימוש בשירותים. בסטארבקס מציינים שזוהי הנחיה שרוב הקמעונאים האמריקנים כבר מיישמים.
קמעונאים אמריקנים דוגמת סטארבקס, המגדירים את עצמם כ”מרחב שלישי” – כלומר מקום מפגש מחוץ לבית או למשרד – ניצבים בפני דילמה במדינה שבה יש מיעוט יחסי של שירותים ציבוריים.

סוגיית הגישה לשירותים העסיקה את סטארבקס רבות בשנים האחרונות, והפכה לנושא ציבורי בשנת 2018, אז שני גברים שחורים לא הורשו להיכנס לשירותים בסניף של החברה בעת שהמתינו לחבר. כאשר המתינו באזור הישיבה בסניף בפילדלפיה מבלי להזמין דבר, העובדים הזמינו משטרה, ופרצה סער ציבורית קשה שפגעה בדימוי החברה. השניים נעצרו אך לא הואשמו בדבר.
לאחר אותה תקרית, אימצה סטארבקס מדיניות “שירותים פתוחים”, שמשמעותה הייתה שבסניפים שיש בהם שירותים – ניתן יהיה להשתמש בהם באופן חופשי לכל מי שרוצה. עם זאת, בשנת 2022 אמר מנכ”ל הביניים דאז, הווארד שולץ, כי ייתכן שהמדיניות תצטרך להסתיים, בשל סוגיות בטיחות הקשורות לאנשים עם בעיות נפשיות.
"לחזק את החנויות שלנו"
"אנחנו חייבים לחזק (Harden) את החנויות שלנו ולהבטיח את ביטחון הצוות שלנו", אמר שולץ באותו זמן. “אינני יודע אם נוכל להמשיך להשאיר את השירותים פתוחים". בסניף עמוס במנהטן, שבו המדיניות החדשה עדיין לא הוצגה בדלת כמתוכנן, אמר בריסטה שביקש להישאר בעילום שם: “אנשים עדיין ינסו להיכנס – כמובן שגם הומלסים – אין ספק בכך".

בסניף שבאזור מידטאון היה תא שירותים אחד, שננעל בקוד, עם זרם יציב של אנשים שנכנסו לאחר שקיבלו את הקוד מהצוות. “אבל אם אנשים יפעלו על פי הכללים זה אמור להיות טוב יותר", הוסיף הבריסטה, ורומז שהמדיניות תקל על עבודת הצוות. בסניף אחר, במרחק כמה רחובות משם, אמר עובד ש”זה בסדר” שמבקרים שאינם משלמים ישתמשו בשירותים ובאזור הישיבה, ונראה היה שאינו מודע למדיניות החדשה.
נואל דבו, לקוחה של סטארבקס, צייצה ברשת X (לשעבר טוויטר) שהיא משערת שהמדיניות לא תיושם נגד “סטודנטים או אנשים עובדים". “זה יהיה רק כלי בשבילם להעיף החוצה את מי שלדעתם לא רצוי", אמרה.

באוקטובר 2024 דיווחה סטארבקס על ירידה של 3 אחוזים בהכנסות נטו הגלובליות ברבעון הרביעי לעומת השנה הקודמת, לרמה של 9.1 מיליארד דולר. התוצאות הראו שהמכירות מוסיפות לרדת, בעוד המנכ”ל החדש הבטיח שינוי אסטרטגי כדי לייצב מחדש את החברה.
ענקית הקפה מתגאה במוטו שלה: “לטפח את הרוח האנושית… שכונה אחת בכל פעם".