בקדנציה הקודמת של דונלד טראמפ כנשיא, קיבלנו לצד הנשיאות שלו גם בני משפחה נוספים מפורסמים. התואר "הגברת הראשונה" התחלק בין אשתו מלאניה לבתו איוונקה, וחתנו ג'ארד קושנר היה יועץ בכיר בממשל. בקדנציה הזאת אנחנו צפויים לראות כוח חדש במשפחת טראמפ, גם אם לא בתפקיד רשמי: קאי טראמפ, ביתו הבכורה של דונלד טראמפ ג'וניור, בנו הבכור של הנשיא הנכנס, ושל אשתו לשעבר ונסה
בעיניים ישראליות, הצבתם של בני משפחה של מועמדים על במות והזמנתם לנאום בוועידת מפלגה זו בחירה משונה שגובלת בנפוטיזם. לא הם המועמדים. "פוליטיקה אמריקנית היא מאוד פרסונלית", אומר רותם אורג־קליסקי, מומחה לפוליטיקה אמריקנית ומנהל העמותה "ליבראל". "בקלפי שמים שם של אדם, לא מצביעים למפלגה כמו בישראל. לכן האדם כולו – הרקע האישי, התחביבים, וגם המשפחה – תופסים חלק מרכזי בסיפור הפוליטי שהוא מספר. על זה צריך להוסיף את רכיב ערכי המשפחה".
"ערכי המשפחה" מרכזיים בהרבה תרבויות, אבל בארה"ב הם חשובים במיוחד כי חסר הסיפור האתני. כשאין קבוצה אתנית להתאחד סביבה אנשים זקוקים לערכים אחרים. לאמריקנים יש את ערכי הלאומיות והפטריוטיות, יש המון פוליטיקאים נוצרים שמתייחסים לערכים הנוצריים שלהם כמשהו מכונן – אבל להיות איש משפחה טוב זה אחד מהערכים המכוננים של התרבות האמריקנית. כשפוליטיקאי אמריקני מציב את המשפחה שלו על הבמה זאת הדרך שלו לאותת לבוחרים שהוא אדם טוב ששם את המשפחה במוקד. יש פה הצהרה: 'תראו איך טיפחתי וגידלתי את המשפחה שלי – ככה אני אעשה גם למשפחות שלכם'".
המשפט שזכה לתשואות הרמות ביותר מהקהל בוועידה היה "כשאנחנו משחקים גולף והוא לא בקבוצה שלי, הוא מנסה לערער לי את הביטחון. הוא תמיד מופתע שאני לא מאפשרת לו לעשות את זה, ואני צריכה להזכיר לו שגם אני טראמפ". הדמיון שהיא יוצרת בינה ובין סבא שלה הוא דרך לספר את הסיפור הרך והאנושי של המותג "טראמפ" ולתווך אותו לבני גילה, דור ה־Z. וכן, משפחת טראמפ היא מותג. דונלד טראמפ הוא אומנם הנכס הבולט ביותר שלה, אבל המותג מכיל גם את שאר בני המשפחה, ואת "ארגון טראמפ" העסקי. "זה משהו שטראמפ עשה שנים לפני שנכנס לפוליטיקה. הבנייה של המותג טראמפ והיכולת להצמיד אותו לשורה ארוכה של עסקים. אנחנו חושבים על נדל"ן ובידור, מי שמכיר עוד קצת ידע אולי לדבר על הוודקה, אבל המותג "טראמפ" היה מוצמד לכמעט כל תעשייה שאפשר לחשוב עליה – מתחרויות אופנה ועד ביגוד ובשמים ועד סטייקים. כן, היה דבר כזה סטייק טראמפ. לא הצליח, אבל היה", אומר אורג־קליסקי.
הנאום בוועידת המפלגה הזניק את הפופולריות של קאי, שעד אז הייתה אנונימית למדי. לחשבון האינסטגרם שלה, שכלל עד אז בעיקר סרטונים שלה משחקת גולף, נוספו כ־70 אלף עוקבים תוך פחות מ־24 שעות. בסוף יולי 2024 עלה מספר העוקבים שלה ל־333,000. ארבעה חודשים אחר כך, כשבוע לפני השבעתו של סבהּ לנשיאות, יש לה 870,000 עוקבים באינסטגרם. לחשבון ה־X שלה יש 642,600 עוקבים, ולערוץ היוטיוב, 653,000, וכמובן טיקטוק, עם 1,300,000 עוקבים. מאז החשבונות שלה כוללים, לצד ולוגים על חייה ותוכן על גולף, גם תמונות וסרטונים עם סבא ועם מי שהיא מחשיבה בדרגת דוד – אילון מאסק. מניפסטים פוליטיים לא תמצאו שם.
הכתבה המלאה תפורסם מחר (יום ו') במוצש
