קבוצת יוצרים מתנדבים המכונה "אומני בית המקדש השלישי" בונה כבר כמה שנים בהובלת נוריאל צדוק מרמת־גן את דלתות ההיכל. כבר שנתיים וחצי הם מצויים בעיצומו של מיזם לעיצוב פנים ההיכל וליצירת חיפויי העץ שלו, כך שיעמדו הכן ליום פקודה.
דלתות ההיכל נבנות בממדים הדרושים – בגובה כעשרה מטרים וברוחב כחמישה מטרים – בבית המלאכה במרכז הארץ וממתינות לציפויין בזהב. חיפויי הקיר, המיזם העכשווי של אומני סטודיו "קטונתי", בית המלאכה של צדוק, נעשים מקורות עץ ארז שיובאו מטורקיה. עד כה יוצרו אריחים המכסים 23 מטרים רבועים מקירות ההיכל, שהם כעשר על עשר אמות – כלומר כרבע מכלל החיפויים הדרושים לקיר אחד של ההיכל, ואף הם ממתינים לציפוי.
המאיירים והמפסלים נצמדו לתיאור יצירת קירות ההיכל בידי גלפי וחרשי העץ, ככתוב בספר מלכים א', (ה', ל"ב): "ויפסלו בוני שלמה ובוני חירום והגבלים, ויכינו העצים והאבנים לבנות הבית".
תיאור מפורט של עיטורי ההיכל מופיע אף הוא באותו ספר (ו', כ"ט): "ואת כל קירות הבית מסב קלע פיתוחי מקלעות כרובים ותימורות". תימורות הן עצי תמר, וכרובים הם מלאכים בדמויות אדם ובעלי חיים אחרים, כמופיע בתיאור מעשה המרכבה ביחזקאל. אולם כאן נזקק האומן – שהתבסס במלאכתו על כתבי רמח"ל, רש"י, מלבי"ם ורד"ק – לפסיקת הלכה, שכן אי־דיוק בפרטים ההלכתיים עלול להכשיל את היוצרים בעבודת אלילים. צדוק פנה בשאלה בעניין לרבנים רבים כדי לזכות בחוות דעת הלכתית, ובהם הרב מנחם מקובר, הרב ישראל אריאל והרב חיים מרקוביץ. הרב הראל דביר העמיק בעניין, ופרסם לפני כחודש מאמר תשובה הלכתי בכתב העת "מעלין בקודש". לפי התיאור המופיע במאמר, עיצוב הדלתות וחיפויי העץ נעשה בסגנון ריאליסטי ממשי וסוריאליסטי מופשט.
"האם מותר לנו לגלף בעץ את צורות הכרובים באופן שהדמויות יהיו בולטות, אמיתיות וריאליסטיות", נשאל הרב דביר, "מכיוון שכוונתנו היא שבבוא העת יוכלו הגילופים הללו להשתלב בבניין בית המקדש". מסקנתו היא ש"אין איסור בעשיית כרובים עבור המקדש או אפילו עבור הדגמה למקדש, ובלבד שיוקפד על כך שאכן ישמשו למטרות אלו בלבד ולא יצא מהם מכשול". הוא הוסיף: "נראה שיש להתיר עשיית כרובים מתוך כוונה אמיתית לשבצם בבניין הבית", וזאת אף שלצרכים אחרים הדבר נאסר בהלכה.
מכיוון שהנושא עולה כעת אחרי אלפי שנים שלא עסקו בו, מסכם הרב דביר את מאמרו בכך שהכרעתו איננה למעשה אלא לעיון ולהעמקה בלבד – אולם ניכר מדבריו שהוא מברך על היוזמה.