במהלך השבוע החולף פורסם כי התקבלה תלונה נוספת בפורום תקנה, מצעיר שסיפר כי תיעד פגיעות מיניות שעבר בשנים האחרונות מצדו של הרב מוטי אלון. לאחר שהובאו החשדות בפני הרבנים שמואל אליהו, חיים דרוקמן ויעקב אריאל, הודה אלון בפניהם במעשים והתחייב להפסיק להעביר שיעורים, לקחת טיפול פסיכולוגי ולסגור את בית המדרש שלו, שהיה קיים לאורך כל השנים האחרונות.
לפני כשש שנים, עם פרוץ הפרסומים על כך שהרב מוטי אלון נחשד אז בקיום יחסי מרות או בהתנהגות שאיננה הולמת רב, כלפי נערים, החליטו ב"פורום תקנה" שהיה עד אז גוף שפעל ללא חשיפה ציבורית, ליצור סרטון שישמש אותם כמעין "נשק יום הדין". מול מצלמה, התיישבו שניים מבכירי הפורום, שהינם גם מהרבנים החשובים והבולטים בציונות הדתית: ראש ישיבת הר עציון, הרב אהרון ליכטנשטיין ז"ל, ורבה של רמת גן, הרב יעקב אריאל. החשש של אנשי פורום תקנה היה אז, שבמידה ואלון לא יורשע, או שמא הציבור לא יאמין להם, הם יוכלו לחשוף את הצד שלהם בסיפור, שמובא על ידי שני הרבנים הבכירים.
חלק מדבריו של הרב יעקב אריאל פורסמו לפני כחמש שנים באתר nrg, ערב הכרעת הדין של אלון מול בית המשפט. אך דבריו של הרב ליכטנשטיין מעולם לא נשמעו בעניין, עד רגע זה. יצוין כי כמה שנים לאחר מכן אף נפטר הרב ליכטנשטיין, שאף בסרט עצמו היה נראה תשוש וחולה.
'מקור ראשון' חושף לראשונה את דבריו של אחד מגדולי הדור האחרון, שכבר אז הבין שאין לסמוך על הרב אלון בשום צורה שהיא. הוא הקדים: "מדובר באדם לא מן השוליים, אלא אדם מורם מעם, בעל עבר והווה מפוארים, מנגד עינינו ומנגד עיניו. אדם שרבים ראו אותו כמיועד, אם מיעד עצמו, אם שאחרים מיעדים אותו, להגיע עד לשפיץ של הממסד הרבני והרבנות בארץ". בדבריו, הרב ליכטנשטיין הבהיר שאלון היה במסלול לצמרת, בין אם כרב ראשי לישראל, ובין אם כאחד מגדולי הדור. הרב אריאל הוסיף שדובר אף על כך שייתכן ויתמנה לתפקיד פוליטי או רבני בכיר, "לי אישית הידיעה על מעשיו גרמו למשבר, ככל האנשים בישראל הערכנו אותו מאוד, הועדנו אותו לגדולות. סברנו שיהיה בעל עמדה בכירה בכל מיני תחומים, דיברו על עמדה בכירה בפוליטיקה, דיברו על עמדה בכירה בתורה וכד'".
כחבר פורום "תקנה" סיפר הרב אריאל: "הפרשה התחילה כאשר שני אנשים בשנות השלושים לחייהם התלוננו שבצעירותם, כעשרים שנה קודם, הוא התעלל בהם מינית. קראנו לרב אלון, סיפרנו לו את העובדות – והוא הודה. הוא אמר שהיה במצב נפשי (קשה) באותה תקופה, ושזה משהו חד-פעמי, מעידה. הוא הסביר שזה באמת קרה ב'תנאים מיוחדים'". לדברי אריאל, הרב אלון הודה שבעבר היתה לו בעיה בנושא הזה אבל שיותר לא חזר על זה. משמע: הוא היה בקשרים אינטימיים עם גברים, או שמא נערים, אך לטענתו "חזר למוטב".
חברי הפורום ביקשו מהרב אלון לחתום על חוזה שבו הוא מתחייב שלא יהיה בקשר אישי עם צעירים ביחידות. "כל דיבור עם צעירים יהיה רק במקום גלוי". הפורום הורה לרב אלון כי האיסור ההלכתי 'ייחוד' – האוסר להיות עם אישה בחדר נפרד ומבודד – יחול עליו גם עם צעירים. "הוא הסכים וחתם לנו", הבהיר הרב אריאל.
ליכטנשטיין הוסיף: "אני קיוויתי שהפרשה הזאת וכל מה שמסתבך ממנה מאחורינו, שמכעת והלאה, אחרי שנפלה הפצצה, ואחרי שכולנו משלמים מחיר מסוים, שכעת הוא יכול להתחיל תהליך של שיקום".
יצוין שהמקרה המדובר, ושאר המקרים העולים בסרטון לא הגיעו לבית המשפט, הן בגלל התיישנות או מסיבות אחרות. המטרה של הפורום הייתה בזמנו להסביר לציבור כי מדובר ביותר ממקרה אחד, אשר הגיע בסופו של דבר למשפט, וכי מדובר בדפוס חוזר.
אלא שלטענתו של הרב אריאל, הרב אלון לא עמד בסיכום. "שנה אחר כך הגיעה אלינו תלונה חמורה הרבה יותר", הוא סיפר אז. "קראנו לרב אלון שוב, וגוללנו לפניו את הפרשה הזאת. הוא הודה בעובדות. הרב אריאל לא נכנס לפרטי ההאשמות לגבי הקשר המיני בין הרב אלון לצעיר, אך ציין כי מדובר ב"דברים חמורים ביותר. לא מדובר בחיבוק ונישוק". ושוב, לטענת אריאל, הרב אלון לא הכחיש את הדברים.
הרב ליכטנשטיין התייחס אז גם הוא לדברים: "הסיפור ששמענו בגדול היה מסכת יחסים עם אופי מיני ברור, שנרקמו במרוצת תקופות ארוכות, בין הרב אלון לבין האדם שמסר את העדות לפנינו, במצב כזה קשה לומר בצורה חד משמעית – זה יזם וזה נגרר. התחושה שלנו הייתה אז, וגם בהמשך ,שבהתחשב בשני האישים, איך אומרים החבר'ה ברחוב? 'זה לא כוחות'. מדובר פה באישיות אדירה (אלון צ.ק.), תקיפה, ומאידך מדובר בבחור שכל אישיותו הרבה יותר חלשה, גם שמערכת יחסים של תלות הכתיבה לא מעט".
הרב אריאל תיאר: "המקרה השני היה קשה. תלמיד שלו, שהיה במצב נפשי בעייתי, היה צריך עזרה, והוא ניצל את העובדה שהתלמיד היה זקוק לעזרתו, לכל הסיפוקים שלו, תקופה ארוכה, במקומות שונים; במלונות, בדיונות של גוש קטיף בזמן ה'גירוש', ועוד מקומות כאלה במשך תקופה ארוכה.
ראש ישיבת הר עציון לשעבר הוסיף לספר: "שמענו גם כן, מה שמאוד כאב לי במיוחד, שביחס לנושא הזה בכלליותו, שנאמר לנו בהזדמנות הקודמת שחוץ ממה שכבר היה בראשית הדרך, האם יש עוד משהו? נאמר חד משמעי 'לא'. 'זהו זה. ניקיתי את האורוות, גמרנו, אני כעת בדרך הישר', זה הדברים שנאמרו בסביבות ימים נוראים… אחר כך נודע לנו שבאותו מועד, באותם ימים שנאמר לנו שהכול כבר נקי, שהתרחשה פעילות שכזאת בצורה יותר חריפה, יותר עמוקה ויותר מקיפה. זה לא רק כאב וצרם לכשעצמו אלא גם הטיל צל כבד וכרסום מצער על אמינותו של הרב אלון".

מידע זה גרם לאנשי הפורום להחליט "להעלות הילוך" בכל הנוגע לטיפול בפרשה. "הוא אמר לנו שאין כלום ואין בעיות, ובאותם ימים בדיוק הייתה הפרשה הזו. הוא שיקר לנו במצח נחושה", הבהיר הרב אריאל בחריפות.
הרב ליכטנשטיין דיבר בצורה כואבת ונוקבת, והסביר: "היה כאן משהו שמעבר לשאלת האיסורים והבעיות הנורמטיביות; משהו היה רקוב, פשוט רקוב ומאוס".
עוד הסביר ליכטנשטיין בסרטון כי "לא היה שום שלב שבו הייתה סתימת פיות", וכי לרב אלון ניתנה ההזדמנות להציג את עמדתו. "כל פעם שקיבלתי הזמנה לבוא לפגישה (של פורום תקנה עם אלון צ.ק.) בדקתי את עצמי בדיקות 'שבע נקיים'. שמא אני נגוע לבוא לפגישה כזאת, עם איזו שהיא נימה של תחרות, של קינאה, של משהו שבעלי המוסר אומרים לנו, שמקננים אל תוך תוכו של אדם. אם הלכתי, אם השתתפתי, זה לא מפני שלא בדקתי, ולא חלילה רשלנות. חז"ל אמרו שכשאדם דן דיני נפשות אסור לאכול באותו יום מפני 'לא תאכלו על הדם'".
הרב ליכטנשטיין אף סתר את הטענה בכך שהרב מרדכי אליהו ז"ל היה מעורב בעניינו של אלון, ושצידד בעמדתו של האחרון. "לא הייתה שום פניה מהרב מרדכי אליהו אליי, והוא לא ביקש אותי לבוא לדבר איתו; לא זימן אותי כדי להעמיד אותי על טעותי כביכול".