 |  | |  | רובי פורת שובל בקריז על אבי נשר |  |
|  |  | לטענתה זכויותיה כתסריטאית, מפיקה ושחקנית בסרט "סוף העולם שמאלה", שבבימויו, הופרו בגסות |  |
|  |  | |  |  | רובי פורת שובל, תסריטאית, מפיקה ושחקנית בסרטו של אבי נשר, "סוף העולם שמאלה", הגישה בקשה למינוי בורר בינה לבין חברת העולם הזה – שותפות מוגבלת בה חברים שניהם, בטענה כי זכויותיה בסרט הופרו. פורת שובל טוענת בעתירה כי קרדיטים השייכים לה נלקחו ממנה, התסריט שונה ללא התייעצות איתה והיא לא הוזמנה להקרנות הבכורה של הסרט. עוד הוסיפה שנשר שיקר והציג את עצמו כבמאי הנשלח מחברת מיראמקס לצלם סרט בארץ. הסרט עצמו, שמספר על אודות שתי משפחות בעיירת פיתוח דרומית בשנות השישים, מתוכנן לפתוח את פסטיבל "קולנוע דרום" בשדרות ויעלה לאקרנים ב-1 ביולי. "על פי חוזה אני מפיקה שותפה, תסריטאית שותפה, שחקנית ועשיתי גם את הליהוק" מספרת שובל. "בקרדיטים להקרנה בפריז אני לא מופיעה כשחקנית, ובתסריט כתוב אבי נשר ועוד שני שמות שאחד מהם אף אחד בכלל לא מכיר". עורכת הדין עינת גלוסר המייצגת את שובל, מוסיפה: "התחייבו בפניה שדמותה תישמר כדמות ראשית ומהותית, וזה לא קרה. בנוסף נמנעה ממנה הזכות לשימוע לגבי הסצנות בה היא מופיעה. הזכות ניתנה לכאורה, ולא בפועל לאחר שהסרט כבר נערך. הרחיקו אותה ודרכו את רגליה מכל מערך יחסי הציבור של הסרט, לא הזמינו אותה להקרנות הבכורה. רובי סבורה שזה נעשה מאחר שלא רצו שיקשרו בין הסרט לבין סיפורים מילדותה". "העולם הזה – שותפות מוגבלת, שמייצגים את נשר, טוענים מצדם כי, "אין כל מאבק בין הבימאי אבי נשר לבין הגברת רובי פורת שובל. פנייתה של הגברת שובל לבית המשפט היא כנגד השותפות המוגבלת שהפיקה את הסרט. ניסיונותיה של הגברת לגרור את נשר לעניין היא מהלך נלעג של יחסי ציבור זולים ושקריים". "תרומתה ההפקתית של פורת שובל הסתכמה, כאמור בהסכמים עמה, בפעילות מזכירתית גרידא ואכן היא חלקה את קרדיט מפיקה שותפה עם מזכירתו של המפיק". "עורך דינה של הגברת, מר גדעון ארנון, הוא שניסח את לשון החוזים עליהם היא חתמה ובאם היו לה טרוניות היתה יכולה לבחור שלא לשחק בסרט. עובדה זו רק מאשררת את המופרכות הגמורה של טענותיה ועצם עיתוי הבקשה למינוי בורר, חודשים כה רבים אחרי סיום צילומי הסרט ולקראת יציאתו לאקרנים, רק מוכיחה שמטרתה היחידה של פורת שובל היא לנסות ולייצר משבר מלאכותי כדי לזכות ביחסי ציבור על חשבון שחקנים אחרים". "במסגרת מסע יחסי ציבור פרטי הזוי שהיא משתדלת לנהל, מייצרת פורת שובל טענות מגוחכות שסותרות כל הסכם כתוב בינה לבין ההפקה. היא מתחזה למפיקת הסרט ודורשת כי ההפקה תגיש אותה כמועמדת לפרס השחקנית המצטיינת של האקדמיה, במקום שחקניות בולטות יותר".
|  |  |  |  |
|
|  |  |  | |  |
|
| 
| |  | |