 |
האם המחזה המוכר של תלמידי תיכון המתייצבים ללימודים בטוסטוסים וקסדות עומד לחלוף מן העולם? אם תתקבל הצעתו של ראש אגף התנועה במשטרה להעלות את הגיל המינימלי לרישיון לאופנוע – מאוד ייתכן שכן. בעקבות ריבוי תאונות הדרכים שבהן מעורבים רוכבי אופנוע מתחת לגיל 17, מציע ניצב יעקב רז להעלות את הגיל המותר לקבלת רשיון מ-16 ל-17 וחצי, אולי אפילו ל-18. "נהיגה באופנוע לעיתים מסובכת ומורכבת
הרבה יותר מנהיגה ברכב רגיל שבו ארבעה גלגלים", אומר ניצב רז. "היא דורשת מיומנות מוטורית רבה יותר, ובסך הכל מדובר בכלי רכב שהנהיגה בו מסוכנת יותר מאשר ברכב רגיל, כי אין לנוסע כל הגנה", הוא מוסיף.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"הם לא בשלים"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בכניסה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים אסף-הרופא התגודדו גם אתמול בני משפחותיהם של שלושה נערים שמאושפזים במחלקה. זה זמן רב שמחלקת טיפול נמרץ ילדים לא היתה עמוסה כל כך בפצועים. "בסך הכל יש במחלקה שש מיטות אשפוז - ובשלוש מהן שוכבים מאז סוף השבוע נערים שנפצעו באורח בינוני עד קשה בתאונות אופנוע", אמר בכיר בבית החולים. "אסור לאפשר לילדים ולנערים מתבגרים להתקרב לכלי הזה", אומר פרופ' גדעון אשל, מנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים באסף-הרופא, שמאז סוף השבוע נאבק על חייהם של שלושה רוכבי אופנוע מגיל 15 וחצי עד 16 וחצי, שסובלים מפציעות ראש קשות. "בכל פעם שאני נוסע בכביש, אני רואה את הנערים רוכבים על אופנועים, ובכל פעם אני נבהל מחדש. אני חושב שהם עדיין לא בשלים לנהוג בכלים האלו. לצערי, כשאני מגיע למחלקה אני רואה את התוצאות הקשות ואת המשפחות ההרוסות", הוא אומר.
גם באגף התנועה של המשטרה הבחינו בעלייה במספר התאונות בתקופה האחרונה. מחילת השנה נהרגו 47 בני אדם בתאונות שבהן היו מעורבות נהגים צעירים. מאגף התנועה נמסר שבימים הקרובים תוגבר פעילות האכיפה נגד רוכבי אופנועים, במיוחד צעירים.
|  |  |  |  | |
|