 |
אי התנועה בצומת כפר יונה נסלל בניגוד להנחיות מע"צ – כך עולה מבדיקה שנעשתה במקום לבקשת מעריב. עבור המשפחות של דקל ולטם רוזנפלד ואביב כץ ז"ל, שנהרגו בתאונת האוטובוס במקום ביום רביעי שעבר, המסקנה הזו הגיעה מאוחר מדי. "אין שום הצדקה לבניית אי תנועה מוגבה בכלל, ובמקרה הזה נבנה אי התנועה בגובה אנכי של 9 ס"מ במקום 2 ס"מ", אומר המהנדס דוד נמרי, שנשלח לבדוק את מקום התאונה. "לו היה מוקם מעקה בטיחות תקני במקום אי התנועה, האוטובוס לא היה מתהפך, ואף לא היה עובר לנתיב הנגדי - דבר שרק בנס לא גרם לתאונה חמורה פי כמה", הוסיף. לדברי נמרי, קיימים גם
סימני שאלה בנוגע לשדה הראייה של נהג הג'יפ שהיה מעורב בתאונה. המיגון הכבד על דלת הרכב, ששייך לכוחות הביטחון, חוסם במידה רבה את שדה הראייה השמאלי, מה שעשוי היה למנוע מנהג הג'יפ להבחין באוטובוס המתקרב. הוא אומר שעל כוחות הביטחון מוטלת החובה לבדוק אם הנהגים שלהם מתודרכים להכיר את מגבלות שדה הראייה של כלי הרכב האלו.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
זירת התאונה בצומת כפר יונה. צילום מהטלוויזיה
|
|
 |
 |
 |
 |
|
מי העלים את תמרור המהירות?
|
 |
|
 |
 |
 |
|
שאלה נוספת שמטרידה את חוקרי המשטרה היא מדוע הוסרו תמרורי הגבלת המהירות מצדי הכביש. "יד נעלמה הסירה תמרור שהגביל ל-70 קמ"ש את מהירות הנסיעה בקטע מכביש מס' 57, הסמוך לכפר יונה", טוען עורך הדין יגאל טמיר, סניגורו של הנהג יוסף שלום. על פי רישומי הטכנוגרף שהיה מותקן באוטובוס, נסע הנהג בזמן התאונה במהירות של 73 קמ"ש בלבד. בתחילה חשבו חוקרי המשטרה שהמהירות המותרת במקום היא 50 קמ"ש, המהירות המקובלת בשטח בנוי, אולם כעת ייבחן הדבר מחדש. כמו כן, לא ידוע מתי הוסרו התמרורים, לפני התאונה או אחריה, ומי אחראי להסרתם. |  |  |  |  | |
|