 |
/images/archive/gallery/105/692.jpg יצחק פטרבורג, מנכל סלקום
רובי קסטרו  |
|
תוצאות טובות לסלקום - רווח נקי של 160 מיליון שקל |
|
ברבעון השני עלה הרווח בשיעור של 75% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב- 1.36 מיליארד שקל - עליה של 6% לעומת הרבעון המקביל |
|
|
 | דפדף בחדשות |  | |
יוסף עסיס 11/8/2004 11:28 |
|
|
|
|
 |
יישום מלא של ההחלטה של שר התמ"ת אהוד אולמרט, להפחית את דמי הקישוריות של חברות הסלולר ב- 70%, יעביר את חברת סלקום להפסד". כך אומר מנהל הכספים של החברה, איציק אידלמן. "אני מאוד מקווה שהשכל הישר ישפיע על ההחלטה של אולמרט. חייבים להבין שמדובר במהלך מאוד מאוד משמעותי, שישפיע באופן דרמטי על התוצאות הכספיות של חברות הסלולר" אומר אידלמן, ומוסיף כי אין להחלטה כזו אח ורע בעולם המערבי. חברת סלקום דיווחה היום על רווח נקי של 160 מיליון שקל ברבעון השני של 2004, גידול של 75% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגידול של 13% לעומת הרבעון הקודם. הסיבה העקרית לעליה ברווח היא הנפילה החדה בהוצאות המימון, שהסתכמו ב- 25.9 מיליון שקל, לעומת 122.2 מיליון שקל ברבעון המקביל שנה קודמת. הכנסות החברה הסתכמו ב- 1.36 מיליארד שקל - עליה של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וקיטון של 6% בהשוואה לרבעון הקודם. העליה בהכנסות נובעת הן מגידול בהכנסות משירותים והן מגידול בהכנסות ממכירת ציוד קצה ללקוחות חדשים וקיימים. הקיטון בהכנסות בהשוואה לרבעון הקודם נובע מכך שהרבעון הקודם נהנה ממכירות שיא בעקבות המבצע המוצלח של "יום הולדת 10". שיעור הרווח הגולמי עמד על 42%. מדובר בירידה חדה בשיעורי הרווח הגולמי לעומת שנה קודמת, אז דיווחה סלקום על שיעור ריווחיות גבוה של 44.8%. הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2004 הסתכם ב-246 מיליון, והוא משקף ירידה של 11% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וגידול של 10% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח התפעולי ברבעון השני מהווה 18% ממחזור ההכנסות. הגידול ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון הקודם נובע ממכירה יעילה וממוקדת על-פי קהלי יעד. הקיטון ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל נובע בין היתר מגידול בהוצאות בגין מבצעי שיווק וקידום מכירות ללקוחות חדשים וקיימים.
בסיס הלקוחות של החברה לסוף הרבעון השני של שנת 2004 עומד על כ – 2.4 מיליון לקוחות. ברבעון השני גייסה החברה 39,000 לקוחות נטו. יש לציין, כי החל מהרבעון השלישי של שנת 2003 אימצה סלקום סטנדרטים בינלאומיים, שהינם המחמירים ביותר בשוק הסלולרי בארץ, להגברת שקיפות הדיווח על מספר הלקוחות. לדברי איציק אידלמן, מנהל הכספים של סלקום, " משמעות הפחתת תעריפי הקישוריות כפי שהוצעו על ידי משרד התקשורת הינה פגיעה מהותית בתוצאותיה הכספיות של סלקום ובהמשך צמיחת ענף התקשורת בישראל. ההחלטה, אם תתקבל, תרסק את המודל העיסקי של החברות הסלולריות. כך לא ניתן יהיה לקיים תעשייה המפרנסת כ- 40,000 איש ולשמור על הטכנולוגיה המתקדמת והשרות האיכותי שמאפיינים היום את שוק הסלולר בישראל".
במחצית הראשונה של השנה רשמה סלקום רווח נקי של 293.4 מיליון שקל, לעומת 140.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה בתקופה זו הסתכמו ב-2.8 מיליארד שקל, לעומת 2.52 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. יצויין כי גם במחצית היתה זו הירידה החדה בהוצאות המימון שתרמה לרווח הנקי, שכן מרמה של 178.8 מיליון שקל בששת החודשים הראשונים של 2003, ירדו הוצאות המימון לרמה של 38.8 מיליון שקל.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|