 |
איזה תלמיד לא מכיר את ספרי המטמטיקה של בני גורן ואהרון אספיס? כעת מתברר שספרי הלימוד המיתולוגיים האלה, הנפוצים כל כך בבתי הספר, בכלל לא מאושרים לשימוש על ידי משרד החינוך. גורן ואספיס החלו לפרסם ספרי מתמטיקה לפני כ-20 שנה . תלמידי חטיבות הביניים, אך בעיקר החטיבות העליונות, משתמשים בכ-15 עד 20 ספרים כאלה. לפי סקר שערך המרכז להוראת המדעים, היקף השימוש בספרים הלא מאושרים מגיע לכ-80 אחוז מבתי הספר. לדברי גורן עצמו, כ-60 אחוז מהספרים הנלמדים בכיתות
העליונות הם שלו. "הבעיה עם הספרים של גורן, אספיס ודומים להם, היא שהם הופכים את הלימוד בכיתה למשהו טכני, שקשור אך ורק לפתרון תרגילים", אומר גורם בכיר במשרד. "אין בספרים האלה לימוד להבנה של המתמטיקה. זו אנטי-חשיבה. הם הפכו את לימוד המתמטיקה לפתירת תרגילים עד אובדן הדעת".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"המורים אישרו"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
המחבר גורן, שמעולם לא הגיש את ספריו הרבים לאישור משרד החינוך, לא מקבל את ההכרזה הזו. "יש בספרים שלי הכל: גם תרגילים וגם פיתוח חשיבה. מי שמותח עלי ביקורת לא יודע מה זה ללמד בכיתה של 30 תלמידים". עמיתו אספיס הגיש לפני כמה שנים לאישור ספר אחד, אך לאחר שנדרש לבצע בו תיקונים-לא העביר אותו מחדש לאישור. "את הספרים שלי אישרו המורים בשטח, וזה האישור החשוב", קבע אספיס. "מה אני צריך ועדה שתחליט מה טוב ומה רע? אפשר לחשוב שכל המורים למתמטיקה הם מטומטמים, ובוועדה לאישור ספרי לימוד יושבים חכמים". במשרד החינוך התקשו להסביר אתמול כיצד במשך שנים מלמדים מתמטיקה בבתי הספר באמצעות ספרים שלא קיבלו את האישור - כפי שנדרש מפורשות ואף נכפה בכל מקצוע אחר. "מדובר במצב באמת לא תקין", הודה הגורם הבכיר. משרד החינוך סירב לענות לשאלה מדוע עד כה לא נעשה דבר בנושא, אך הודיע כי "המשרד ייזום בדיקה של כל ספרי הלימוד במתמטיקה, ואם יימצא בהם פסול - הם ייאסרו לשימוש". |  |  |  |  | |
|