 |
/images/archive/gallery/107/993.jpg מרכבה סימן 4 בתרגיל.
צילום ארכיון: יהודה בן-יתח, דו''צ  |
|
המרכבה סימן ארבע יוצא לשטח |
|
הצצה ראשונה: אחרי שנים של פיתוח, טנק המרכבה החדיש נכנס לפעילות מבצעית בג'נין. בצה"ל מרוצים: "יש בו יכולות שהלוואי ולא נצטרך להשתמש בהן לעולם" |
|
|
 | דפדף בחדשות |  | |
אמיר בוחבוט 7/10/2004 9:16 |
|
|
|
|
 |
למרות הלחימה המתגברת שגוזלת את מירב המשאבים, צה"ל לא מפסיק להשתכלל: NRG מעריב גילה כי בימים האחרונים, ארבע שנים אחרי שיוצר לראשונה, נכנס טנק המרכבה סימן ארבע לשירות מבצעי.
צפו במרכבה סימן ארבע בפעילות טנק המרכבה סימן ארבע נחשב לאחד הטנקים הטובים בעולם: המנוע שלו צויד בכוח גדול על מנת לשפר את יכולות התנועה שלו, רמת המיגון שופרה ללא היכר, עוצמת האש שלו היא מהגבוהות שיש ומקבילה ליכולות של מחלקת חי"ר והוא ניחן במערכת מעקב יחידה מסוגה בעולם שיכולה לזהות רכבים ומסוקים בעודם בתנועה וליירט אותם במהירות. אחרי שנים של פיתוח, ייצור וניסיונות הגיע הטנק לשדה הקרב. "הטנק נכנס בשבוע שעבר לראשונה לפעילות מבצעית והוא פועל כרגע בג'נין בפעילות מבצעית מלאה", סיפר קצין בכיר ל-NRG מעריב. "הוא נוטל חלק בכל המשימות המבצעיות של הגזרה. יש בו יכולות שאסור לחשוף והלוואי ולא נצטרך להשתמש בהם לעולם". תוך כדי הפעילות עוקבים במערכת הביטחון אחר הצלחת המרכבה סימן ארבע. שיטת הפיתוח של הטנק מאפשרת להמשיך ולהכניס בו שיפורים בכל עת.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
חוששים מקיצוצים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אולם, למרות שביעות הרצון בצה"ל מכניסת הטנק לפעילות, חוששים במערכת הביטחון מקיצוץ נוסף בתקציב שייפגע במערכת הייצור של המרכבה. "רק לאחרונה קוצץ הפרוייקט בעשרות אחוזים וביצענו התייעלות בפס הייצור", הסביר גורם ביטחוני בכיר. "לא ניתן לומר לאישה בחודש החמישי להפסיק את הריונה. החלק העיקרי שנפגע הוא נושא הפיתוח אך קיצוץ משמעותי נוסף לא יאפשר לתעשייה לעמוד בגזרה". הגורם הוסיף כי 200 מפעלים ברחבי הארץ נוטלים חלק בייצור הטנק. "הפרויקט מעסיק ישירות 3,000 אנשים", אמר, "הקיצוץ יגרום לפגיעה של כ-250 מיליון דולר בייצוא הביטחוני מדי שנה ויגרור רבים למעגל האבטלה". בינתיים, על אף הקשיים, מערכת הביטחון לא קופאת על שמריה: כבר בחודש הקרוב אמור להסתיים פיתוח 'הנמרה', נגמ"ש חדש הבנוי על בסיס טנק המרכבה ויהווה תחליף מתקדם לנגמ"ש המיושן. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|