 |
הסלוגן של כביש 6 הוא "הכי בטוח שיש", אך נראה שהנהלת הכביש אינה עושה את כל המאמצים כדי לעמוד מאחוריו.
ל-NRG מעריב נודע כי לאור התאונות הקשות שאירעו בחודשים האחרונים בכביש 6, דורשים במגן דוד אדום להציב כמה נקודות להזנקת אמבולנסים במקומות אסטרטגיים בכביש, אך בהנהלת הכביש מסרבים לבקשה. מנכ"ל מד"א, אבי זוהר, שלח אתמול מכתב לשר התחבורה, מאיר שיטרית, שבו ביקש להציב שלושה אמבולנסים לטיפול נמרץ בנקודות מפתח בכביש. "זה יהיה חשוב לנוסעים בכביש. ראוי היה כי המחליטים על תפעול כביש 6 ישריינו תקציב להצבת אמבולנסים על מנת לקצר זמן תגובה לנפגעי תאונות דרכים או לאירועי חירום אחרים", כתב זוהר. לדבריו, הוא פנה עם הבקשה למנכ"ל כביש 6 ,יהודה וילק, אך "מסיבות השמורות עם ההנהלה נעניתי בשלילה לבקשתי בנדון".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"התערבות השר"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
ממלא מקום דובר מד"א, זכי הלר, מסביר את הצורך באמבולנסים. "מנכ"ל מד"א, אבי זוהר, ביצע בדיקה בנושא זמן התגובה של צוותי ההצלה הנענים לקריאות בכביש. לאור התוצאות הוחלט כי ניתן לשפר משמעותית את זמן התגובה בעת אירועי החירום על ידי הצבת אמבולנסים בנקודות מפתח שיאפשרו מענה הולם. קיצור זמן התגובה בהחלט יכול להציל חיים. "מעת לעת פותח מנכ"ל מד"א נקודות הזנקה חדשות בארץ, אולם כביש 6 הוא כביש פרטי ולא ניתן להציב אמבולנסים ללא עזרה במימון ואישור ממפעילי הכביש. לאחר שהמנכ"ל פנה עם יוזמתו להנהלת הכביש וקיבל תשובה שלילית הוחלט לפנות לשר התחבורה ולבקש את התערבותו המיידית בנושא". במד"א מסבירים שכאשר מתרחש אירוע עם נפגעים בכביש, מוזנקות ניידות מהערים הסמוכות – כפר-סבא, פתח-תקווה וטייבה. "כביש 6 הוא כביש פרטי אשר גובה דמי שירות. על פי התקנים של מד"א הוא זה שנדרש לממן את שירותי ההצלה במידת הצורך ותחזוקת הנקודות שמטרתם להעניק שירותים לנוסעי הכביש", אמר גורם במשרד התחבורה. מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולדימיר רובין, חושב שראוי שבכל כביש יהיה מענה הולם של כוחות הצלה. "ברשות תומכים ברעיון של מד"א ומאמינים שכל פתרון היכול לסייע בהצלת חיים או בעזרה לנפגעי תאונות דרכים צריך להיות מקודם באופן מיידי ובברכת כל הגורמים, בייחוד אם מדובר ברכבי הצלה שאמורים להגיש עזרה ראשונה לפצועים בשטח", אמר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"כמו כל כביש אחר"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מחברת "דרך ארץ", כביש 6, נמסר בתגובה: "מדיניות הטיפול בנפגעים בכביש 6 אינה שונה מכל כביש אחר. כל תאונה שהייתה על הכביש דווחה מיידית למד"א, והם הגיעו תוך פרק זמן סביר, כפי שמגיעים לכל תאונה בכל כביש. כביש 6 הינו חלק ממדינת ישראל ובאחריות מד"א לספק שירותי הצלה על פי המדיניות הנהוגה בכבישים אחרים". דוברת החברה, סמדר רותם, הוסיפה שלפני כמה חודשים נערכה פגישה בין מנכ"ל דרך ארץ, יהודה וילק, ומנכ"ל מד"א, אבי זוהר, שם הועלתה הצעה להשתתף בהקמת מערך רשת אמבולנסים שתשרת כבישים בכל הארץ.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
המתנדבת נדרסה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בחודשים האחרונים התרחשו בכביש שורה של תאונות קשות. האחרונה והקטלנית שבהן היתה בסוף השבוע האחרון, כאשר שני בני אדם נהרגו ושלושה נפצעו, לאחר שרכב מסחרי התהפך אחרי שאיבד שליטה מסיבה שעדיין לא ברורה. בחודש ספטמבר נפצעו שני בני אדם באורח קשה ואחד בינוני בשתי תאונות סמוך לחורשים צוותי מד"א טיפלו בתאונה ובה פצוע בינוני ושניים קל עד בינוני. ב-12/7/04 התרחשה בכביש תאונה מזעזעת. מתנדבת של מד"א שהיתה בדרכה לביתה עצרה כדי לסייע לפצועים בתאונת שרשרת ונדרסה למוות. |  |  |  |  | |
|