 |
מצבו המתמשך של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, ממשיך להלהיט את הרוחות בכנסת. אחרי
ששלשום התעמתו ח"כ ענבל גבריאלי (ליכוד) וח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) בעקבות אמירתה של גבריאלי "שימות כבר הכלב", ואחרי שאתמול כמעט פרצה תיגרה במליאה בין ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) לבין ח"כ ח"כ עסאם מח'ול (חד"ש-תע"ל), היה זה היום תורו של שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, להתעמת עם מח'ול. שר המשפטים ניצל דיון במליאה כדי לתקוף בחריפות את מח'ול, על שרמז כי ייתכן שישראל הרעילה את ערפאת. "בושה וחרפה שאדם כמוך יושב בכנסת ישראל", הטיח בזעם לעבר ח"כ מח'ול. "אתה מעליל עלילות על העם היהודי. אפילו נביל שעת' נאלץ היה להכחיש במסיבת העיתונאים את שקרייך, ואתה - שחי במדינה הזו, אוכל מלחמה ומקבל כאן משכורת - מעליל עלינו עלילות דם".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"דמגוגיה במקום שכל"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
במליאה התחוללה סערה, ורבים מחברי סיעות הימין הצטרפו ללפיד ופתחו במטר גינויים לעבר ח"כ מח'ול. זה לא נשאר חייב, ביקש את רשות הדיבור ואמר: "לפיד חושב שדמגוגיה היא תחליף לשכל, אני מתפלא על שהוא מטיף לי מוסר כאשר הוא קרא לפוצץ אוטובוסים בשווקים בערי הגדה". מח'ול כינה את לפיד "שקרן לבן וגזען שלא מצליח להשתחרר מפופוליטיקה". הוא הכחיש שאמר שישראל הרעילה את ערפאת. "אמרתי שאני לא פוסל את האפשרות ,משום שבעבר ממשלת ימין ניסתה לחסל את חאלד משעל בירדן", הסביר מח'ול. "נזכרתי שממשלות הימין חיסלו בשנתיים האחרונות מנהיגים פלשתינים, אז אמרתי לעצמי שאני לא פוסל את האפשרות הזאת". מח'ול הוסיף שבלי כל קשר לשאלה אם ערפאת הורעל או לא, ברור שהמצור והבידוד שישראל הטילה עליו במוקטעה פגעו קשות בבריאותו. "הפסיקו להיתמם ולהראות צדיקים", הוא אמר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"דקת התייחדות אישית"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בתוך כך נודע היום ל-NRG מעריב שסיעת חד"ש שוקלת לבקש שהכנסת תעמוד דקת דומייה לזכרו של ערפאת. את הרעיון יזם מזכיר הסיעה, נאזם בדאר, אולם יו"ר הסיעה, ח"כ מוחמד ברכה, הביע חשש שח"כים יהודים ינצלו את דקת הדומייה כדי לפגוע בעם הפלשתיני ובמנהיגו. ברכה אמר שאם הרעיון לא ייצא לפועל, חברי הסיעה ינצלו את נאומיהם במליאה לצורך דקת התייחדות אישית עם ערפאת. לדבריו, ערביי ישראל מתכוונים לציין את מות ערפאת בטקס הלוויה סמלי בנצרת. סיעת חד"ש מתכוונת להקים בנצרת סוכת אבלים ולהחתים את הבאים על ספר זיכרון. |  |  |  |  | |
|