/images/archive/gallery/112/813.jpgקשישים. למצולמים אין קשר לכתבה.
צילום: רובי קסטרו
חדש בער''ן: מוקד חירום לקשישים
השירות יתמודד עם ריבוי ניסיונות ההתאבדות בקרב בני 65 ומעלה וחוסר מודעות לקיום טיפול מקצועי
דפדף בחדשות
גיל חורב 15/11/2004 12:48
שליש מהקשישים בישראל שניסו להתאבד או התאבדו עשו זאת בשל תחושת בדידות קשה: במוקד ער''ן החליטו לטפל בבעיה באמצעות קו חירום המיועד לאוכלוסייה המבוגרת בלבד.
מנתוני המוקד עולה כי רק חמישה אחוזים מהפניות שמתקבלות מדי שנה הן של קשישים, למרות ששיעור המתאבדים בקרב בני 65 ומעלה גבוה פי ארבעה משאר האוכלוסייה. בער"ן מסבירים זאת בחוסר מודעות בקרב קשישים במצוקה לאפשרות לפנות לבעל מקצוע.
"יכולת ההתמודדות של אוכלוסיית הקשישים קשה יותר. הם חלשים ובודדים לעומת שאר האוכלוסייה בגלל שחלק מהסובבים אותם עזבו את הבית או נפטרו, או שכושר ההתמודדות שלהם נפגם ואין להם למי לפנות", הסביר דויד קורן, מנכ"ל ער"ן.
מרכז התמיכה של ער''ן. צילום: עודד קרני
לא מדברים על ''הכביסה המלוכלכת''
נאווה בן-אריה, מנהלת התפעול של ער"ן, אמרה ל-NRG מעריב: "פעם התקשרה אלינו קשישה שסיפרה לנו שבנה היחיד סוחט אותה ומאיים עליה שאם לא תיתן לו כספים היא לא תראה את נכדיה. כל דבר שהיא ביקשה היה עליה לשלם. הבעיה היא שהם לא נוהגים לשוחח על רגשותיהם ומתביישים לספר על מה שעובר עליהם עם קרובי המשפחה".
שרית (שם בדוי), מתנדבת מזה כשנה וחצי בער"ן, מספרת על חשיבותו של הקו החדש: "המבוגרים באים מתרבות שבה לא מדברים על "הכביסה המלוכלכת" ומשאירים הכול בבית. זוהי קבוצה חלשה שחוששת מההשלכות שעלולות להיות בעקבות תלונה על משהו שמפריע להם".