 |
מעסיקה שצעקה על אחת העובדות שלה, שמאוחר יותר לקתה באירוע מוחי ומתה, נהגה כלפיה ברשלנות - כך קבע היום בית משפט השלום בחיפה. בפסק הדין קבעה השופטת, בטיאנה טאובר, כי החברה שהעסיקה את המנהלת נושאת אף היא באחריות. תחילת הפרשה לפני תשע שנים: העובדת המנוחה זומנה לחדרה של המנהלת שבמשך דקות ארוכות "שטפה אותה" בצעקות, שהדיהן נשמעו גם מחוץ לחדר. לטענת התביעה, בשלב מסוים יצאה המנהלת מחדרה וביקשה מהעובדים להזעיק רופא. העובדת נמצאה בחדרה של המנהלת, חיוורת ומחוסרת הכרה. היא פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם קבעו הרופאים כי היא לקתה באירוע
מוחי. הרופאים נלחמו על חייה של העובדת במשך חמישה ימים, אך לבסוף לא נותר להם אלא לקבוע את מותה. התביעה ביקשה מבית המשפט לפסוק כי המנהלת תקפה את העובדת ונהגה בצורה לא זהירה. "אפשר היה לצפות את האירוע ה'אלים' שגרם למותה של המנוחה'', נטען בכתב התביעה. כמו כן התביעה דרשה פיצויים בסך מיליון שקלים מהמנהלת ומהחברה שהעסיקה אותה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"התנהגות מאיימת"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
המנהלת טענה להגנתה כי מדובר ב"שיחת נימוסין" שארכה כמה דקות. בית המשפט לא קיבל את גרסתה והתביעה הצליחה לשכנע את השופטת כי האירוע נמשך דקות ארוכות, ולווה ב"אגרסיביות מצד המנהלת". עם זאת, קבעה השופטת כי לא מדובר בתקיפה אלא ברשלנות. בהמשך יצטרך בית המשפט להכריע אם מותה של העובדת נגרם כתוצאה מהצעקות. אם יימצא קיים קשר בין התנהגות המנהלת לבין מותה של העובדת, יעמוד לבחינה גובה הפיצויים המגיעים למשפחתה. בפסק דינה מתחה השופטת טאובר ביקורת על התנהגות המנהלת באירוע: "השגת מטרותיו של מעביד מעובדיו, לרבות דביקות בעבודה, מילוי הוראות בקפדנות וכיוצא באלה, תיתכן גם בלא חשיפת עובדיו להתנהגות כה מאיימת, שנופלת מסטנדרט התנהגותי ראוי, גם אם יש בה לקדם אינטרסים ראויים של מעביד". |  |  |  |  | |
|