 |
הגשם כבר פה, ובחברת נתיבי איילון מסיימים את ההערכות לקראת החורף. השבוע קיימה החברה, בשיתוף משטרת ישראל, תרגיל כוננות לחורף שנועד תרגול הצוותים במקרה של סגירת הכביש לתנועה עקב הצפות. במהלך התרגיל נבחנה פעילות המערכת, ונבדקו זמני ההגעה לשטח של הצוותים ותפקודם. כמו כן תודרכו הקבלנים ונותני שירותי הדרך לגבי אופי הפעילות בזמן אמת. בנתיבי איילון גם הוקם מטה חירום, שתפקידו לעקוב אחר גובה המים. במטה פועלים קבלני אחזקה, צוותי שאיבה, צוותי חסימה, צוותי סיור וצוותים של משטרת התנועה. "באמצעות מרכז הבקרה אנחנו מנהלים מעקב אחר גובה המים בתעלה, ומעבירים מידע למשטרת ישראל, פיקוד העורף, עיריית תל-אביב, רכבת ישראל, רשות הניקוז ולציבור", אמר אריה בר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון. "בהתאם לנתונים אלה", מסביר בר, "מודיעה החברה על שלבי הכוננות והסבירות לסגירת הכביש לתנועת כלי רכב". בר מוסיף כי החברה נקטה באמצעים ארגוניים והנדסיים, לשיפור ההגנה מפני שיטפונות. בין השאר שופר כושר הספיקה של תעלת האיילון כדי לצמצם את ההסתברות שכבישים ייסגרו לתנועה. כמו כן שופר נוהל החירום בחברה והוקמה מערכת התראה אלקטרונית הקשורה לבקרת התנועה. עתה נותר רק לראות אם כל אותם שיפורים ימנעו את חזרתן של התמונות של עורק התנועה החשוב בישראל חסום לכלי רכב - כפי שהיה ב-1992-1991.
|
 |
 |
 |
 |
|
|