 |
פרויקט גדר ההפרדה לא עוצר לרגע. למרות עשרות העתירות שהוגשו לבג"ץ, בניסיון לעכב את העבודות, ובצל דבריו של נשיא המדינה, משה קצב, שקרא להפסיק את בניית הגדר, מתגאים במערת הביטחון בקצב עבודה של 500 מטר ליום. בשנה הבאה מתכוונים במערכת הביטחון להעלות את הרף ולדרוש מהקבלנים לעמוד בקצב עבודה של 800 מטר ביממה. עד כה נבנו 215 ק"מ של גדר, מעמק בית שאן ועד אלקנה. החלק הדרומי של הגדר, שעלה לכותרות לאחר הפיגוע הכפול בבאר-שבע, צפוי להסתיים עד קיץ 2005. תאריך היעד עליו מדברים כעת במערכת הביטחון הוא סוף שנת 2005, אז תסתיים בניית 550 הק"מ של הגדר, שתכלול גם את מזרח ירושלים, גוש עציון, מצודת יהודה, והקטע הדרומי. במערכת הביטחון מתגאים בפעולות ההומניטריות שמתבצעות בשטח, לטובת התושבים הפלשתינים. "סך הכל יבנו 130 ק"מ של כבישים לרווחת הפלשתינים, בהשקעה כוללת של למעלה ממיליארד שקלים", אומר גורם ביטחוני שמעורב בפרויקט. "אנחנו מבצעים סקרי דעת קהל בצד הפלשתיני, כדי לדעת איזו מדיניות עדיפה לתושבים בפתיחת מעברים ושערים חקלאיים". לגברי הגורם, עלותו של כל קילומטר של גדר מוערכת בכ-10 מיליון שקל, "עלות שכוללת עבודות תשתית, אלקטרוניקה, תצפיות, פיצויי מקרקעין, נקודות ביקורת, שערים חקלאיים, חמ"לים, ופעולות הומניטריות". במערכת הביטחון בטוחים שעד סוף 2005 תסתיים בניית הגדר. בנוסף משוכנעים בישראל בנחיצותה של הגדר. "אין לנו ספק ש-215 הק"מ שנבנו מונעים יחד עם גורמי הביטחון השונים את הפיגועים. הגדר הקטינה באופן משמעותי את הטרור". עלות הפרויקט כולו מוערכת בכ-7 מיליארד שקל, כאשר מדי יום מועסקים במסגרת הפרויקט כ-8,000 עובדים, כולם ישראלים. העובדה שבפרויקט לא מועסקים עובדים זרים נובעת מכך שנאסר על הקבלנים להעסיק עובדים שאינם ישראלים, מכיוון שמדובר בפרויקט שממומן על ידי מדינה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|