 |
"בכבישי ישראל נוהגים היום 180 אלף נהגים בשלילה" – כך אמר שר התחבורה, מאיר שיטרית, בכנס עמותת "אור ירוק 3" לבטיחות בדרכים. שטרית הוסיף, שהחל משנת 2005 יוכפלו מספר ניידות של משטרת אכיפת התנועה מ-100 ל-200 ויתווספו גם מאות מצלמות בכבישים. ראש הממשלה, אריאל שרון, שנאם לפני שיטרית אמר ש"מחיר תאונות הדרכים למדינת ישראל הוא 12 מיליארד שקל בשנה". הוא הוסיף שגם בשנת התקציב הבאה המדינה תשקיע בשיפור הכבישים ובעבודות התשתית.
שרון גם ניצל את הבמה כדי לעקוץ את שינוי, שמאיימת לא לתמוך מחר בהצבעת התקציב. "לצערי, תשומת לבינו צריכה להינתן בימים קשים אלה למעשים בלתי אחראים שמונעים מאיתנו לטפל בנושאים החשובים באמת. אני מעריך שלמרות דברי ההבל שמקיפים אותנו בימים כל כך אתפנה ואמצא זמן לטפל בדברים החשובים", אמר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
"100 ניידות אכיפה יתווספו", שר התחבורה, מאיר שיטרית. צילום: רועי בכרך
|
|
 |
 |
 |
 |
|
שליש מההרוגים - הולכי רגל
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מהכנס עולה שסיבה מרכזית, וחדשה יחסית, ל-20 אלף תאונות הדרכים שנחקרו השנה על ידי המשטרה היא אי ציות לרמזור. הסיבות הנפוצות לתאונות דרכים קטלניות הן: מהירות מופרזת והתנהגות הולכי רגל. לפי נתוני המשטרה, שליש מההרוגים בתאונות דרכים בישראל הם הולכי רגל. זאת, למרות העדר רכבת קלה או חשמלית. לנתון זה אין אח ורע בעולם. נתון נוסף שעולה ממחקר תאונות הדרכים במשטרה הוא, שמאז התחילה פעילות אכיפה בפאבים חלה ירידה בתאונות הדרכים בהם מעורבים נוער וצעירים. בחודש נובמבר נרשם המספר הנמוך ביותר של תאונות דרכים בהם היו מעורבים בני נוער מזה חמש שנים. עם זאת, השנה חלה עלייה של כ-3.5% במספר ההרוגים בתאונות דרכים לעומת השנה שעברה. |  |  |  |  | |
|