 |
הראיון שכולם ציפו לו: סוהא ערפאת, אלמנתו של יו"ר הרשות הפלשתינית, העניקה ראיון טלוויזיוני נדיר, ראשון מאז מות בעלה, שבו דיברה על החיים לצידו של ה"ראיס", על התנגדותה של משפחה לנישואיה עם יו"ר הרשות ועל דאגתו ואהבתו הרבה לבתם המשותפת, זהווה. את הראיון המיוחד העניקה מי שכונתה הגברת הראשונה של העם הפלשתיני לרשת הטלוויזיה הערבית אם-בי-סי (MBC). בבגדי אבל שחורים ובתסרוקת מוקפדת סיפרה אלמנתו של "הראיס" לכתבת ניקול תנורי פרטים אינטימיים על חיי הזוגיות עם יו"ר הרשות המנוח. הראיון, ששודר אמש וארך כשעה, לווה בתמונות ארכיון רבות של השניים ובצילומי חוץ שבהם נראית סוהא מבלה עם הבת זהווה בפריז. היא סיפרה על ראשית ההיכרות שלה עם בעלה לעתיד ב-1989 בתוניסיה ועל הסתגלותה לקצב החיים המטורף של ערפאת, שהרבה תמיד בנסיעות, לפני ימי המצור במוקטעה. היא
נשאלה על טיב יחסיה עם אמה, העיתונאית ריימונדה טוויל ועם אביה, שהתנגדו לנישואיה עם ערפאת. "הם פחדו עלי", סיפרה בגילוי לב. "הם הכירו בו כמנהיג שלהם וכסמל העם הפלשתיני אבל פחדו עלי מאוד". היא הודתה שאביה ואמה התנגדו לנישואיה, אך הכחישה את השמועות על כך שאמה היא זו ששידכה בין השניים ואחר כך התנכרה לקשר. סוהא תיארה את בעלה המנוח כאדם חרוץ שלא נח לרגע וכמי שמסתפק במועט. "הוא לא נהנה משום דבר בחיים שלו", אמרה. "הוא אכל מעט", הוסיפה, ופירטה את התפריט היומי שלו שהורכב ממרק, עוף וירקות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
משפחת ערפאת בימים יפים. צילום ארכיון: אי-פי
|
|
 |
 |
 |
 |
|
"רצה בן, כמו כל גבר"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
דקות ארוכות מהראיון הוקדשו לתפקודו של ערפאת כאב. "אבו-עמאר כמו כל גבר רצה בן", אמרה בגילוי לב. "אבל כשנולדה זהווה – חלאס, זה עבר לו", הוסיפה. היא סיפרה כי הראיס אהב מאוד את בתו היחידה: "הוא היה נותן לה מתנות, אם היתה חולה היה יוצא אליה, הוא נתן עדיפות לזהווה". היא אמרה בגאווה כי היא רואה דמיון חיצוני בין הבת ובין אביה. "זהווה לקחה ממנו משהו", אמרה. "יש לה אותם פנים כמו לאביה ואותו המבט". סוהא גוללה בפני המראיינת את תנאי החיים הקשים שלה ושל בתה בפריז, מרחק אלפי קילומטרים מהרשות ומבעלה. "ההחלטה לעזוב את ערפאת לבד לא היתה קלה, אבל התרגלתי. התאקלמתי בפריז וכך גם זהווה". סוהא הביעה חשש לחייה ולחיי בתה ורמזה כי היא מהווה יעד לחיסול עבור ישראל. "כל חיי חייתי תחת הכיבוש הישראלי", אמרה, "ואני כסוהא ערפאת מהווה מטרה". |  |  |  |  | |
|