 |
/images/archive/gallery/105/174.jpg הכור הגרעיני בדימונה. צילום ארכיון:
רויטרס  |
|
הטייסים תעו בדרך - והגיעו לכור
|
|
שני מטוסי אולטרה-לייט, אשר זוהו
ליד כור בדימונה, "הקפיצו" את חיל
האוויר. הפעם זה הסתיים בשלום |
|
|
 | דפדף בחדשות |  | |
חיים איסרוביץ 10/1/2005 20:45 |
|
|
|
|
 |
שני מטוסי אולטרה-לייט שתעו בדרכם "הקפיצו" את מערכת הביטחון. ערוץ 2 חשף הערב כי שני מטוסים קלים זוהו לפני כמה שבועות כשהם מתקרבים למרחב האווירי של הכור הגרעיני, שנחשב למקום השמור ביותר במדינה. לאחר שבתחנת הבקרה היבשתית הבחינו כי המטוסים עושים את דרכם בקו ישר לעבר הכיפה הכסופה ניסו הבקרים ליצור קשר אלחוטי עם הטייסים. ואולם הקשר לא נוצר – ושני מטוסי קרב
הוזנקו לאוויר כדי לבדוק מי נמצא במטוסים. בינתיים הוזעק מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, ל"בור" בקריה. האלוף שקדי הורה להיצמד למטוסים כדי לבדוק אם את המטוסים מטיסים טרוריסטים או טייסים חובבים. הבדיקה העלתה כי מדובר בטייסים חובבים. חיל האוויר הורה להם לשנות את נתיבם, והאירוע הסתיים בשלום.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
טיל קטלני
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בעבר כבר הופל מטוס מעל שטח הכור בדימונה. ב-5 ביוני 1967, ביום הראשון של מלחמת ששת הימים, נהרג טייס חיל האוויר, סרן יורם הרפז ז"ל, כאשר טיל נגד מטוסים מדגם "הוק" הפיל את מטוסו לאחר שזוהה בטעות כמטוס עוין. הרפז השתתף בתקיפה של שדות תעופה בירדן, כשבמהלכה פגעו במטוס חוטי חשמל ששיבשו את מכשירי הקשר במטוס. כאשר שב הרפז לארץ הוא עזב את שאר המטוסים במבנה. טייס שליווה אותו העריך כי הרפז מתכוון לנטוש את המטוס בגלל חוטי החשמל, אך הרפז לא הגיב ושני המטוסים המשיכו בטיסה עד שהגיעו לאזור הכור בדימונה. המטוס המלווה הספיק לעזוב את המקום, אך אנשי הבקרה של הכור, שלא הצליחו ליצור קשר עם הרפז, העריכו כי מדובר במטוס אויב שמתכוון לפגוע ביעד האסטרטגי ועל כן ירו לעברו את הטיל הקטלני. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|