 |
בגימנסיה הרצליה הגיעו למסקנה כי הטיול השנתי הקלאסי אינו מתאים לכל התלמידים: חלק רוצים לכבוש את הרי יהודה, חלק מוצאים עניין דווקא במורשת המכבים, וחלק בכלל לא מוכנים להתרחק מהאוטובוס. בבית הספר גיבשו תוכנית טיולים בהתאמה אישית, שתאפשר לכל תלמיד לבחור בעצמו את מסלול הטיול. בימים האחרונים סיימה מנהלת הגימנסיה חנה נאמן את ההערכות למתכונת החדשה של הטיולים השנתיים. "גם אני בתור ילדה לא אהבתי טיולים שנתיים", אמרה נאמן, "לא התאימה לי ההליכה, פחדתי לישון בלילה בחוץ, והעדפתי להישאר בבית. היום אני נהנית מטיולים, אבל אני יכולה להבין את התלמידים שזה לא מתאים להם. ברור לי
שלא את כל התלמידים מעניין'זוגן השיח המדברי' או סיפורים על חמציצים, ולכן החלטנו לחבר תפריט שונה לכל טיול". כל תלמידי השכבה ייצאו לאותו חבל ארץ, ושם יתחלקו לקבוצות בהתאם ל"שביל הטיול" המועדף: שביל הלוחמים יעקוב אחר מלחמות ישראל ומורשת הקרב, בעוד שהבוחרים בשביל מדעים יתמקדו במסלולי פריחה, בנדידה ובגיאולוגיה. שביל שיווק ותיירות יציג בפני התלמידים את פריחת תעשיית הצימרים, סיור בנתב"ג אלפיים והרצאות עם מנהלי בתי מלון. למי שרוצה לגלות עולמות אחרים מומלץ לצאת לשביל התרבויות, שבו יוכל להיפגש עם בהאים, דרוזים ובדואים, להתארח בכפרים ולבקר באתרים קדושים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
הנועזים יבחרו בשביל האקסטרים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
כך למשל תלמידי כיתות ז' ו-ח', שייצאו לטייל בגולן, יוכלו לבחור את "שביל הלוחמים" ולשמוע משועלי קרבות ותיקים על כיבוש החרמון. מי שיבחר ב"שביל המדעים" ילמד על נדידת הציפורים בעמק החולה. תלמידי "שביל השיווק והתיירות" ילמדו איך מפתים צליינים להגיע לירדן, והנועזים יוכלו לבחור ב"שביל האקסטרים" שיכלול מיומנויות שטח, מסלולים קשים והרבה אבק ובוץ. המשמעות של התוכנית היא שאין יותר כיתה מטיילת, אלא קבוצות המורכבות ממספר שכבות וכיתות. נוסף על בחירת התוכן, תקבל כל קבוצה גם תנאים לוגיסטיים שונים: מספר הימים לא יהיה אחיד ותנאי הלינה ינועו ממאהל ועד ללינת בית או אכסניה. "הטיולים החדשים מאפשרים לנו להמשיך ולהראות את חבלי הארץ לתלמידים, אבל הם גם גורמים לכך שהתלמידים באמת ייצאו", טענה נאמן, "זה לא אמור להיות רק בילוי אלא מסע חינוכי, וכאן אנחנו באמת נקבל את הערך המוסף, שהוא בעצם הגורם שבגללו יוצאים לטיולים מלכתחילה ". |  |  |  |  | |
|