 |
/images/archive/gallery/194/644.jpg ילדים רעבים
צילום ארכיון: אריק סולטן  |
|
מחקר חדש מגלה נתונים מדאיגים
על תת-תזונה בקרב ילדים בנגב
|
|
אחד מכל שבעה תלמידי כיתה א' שגרים בנגב
סובל מתת-תזונה, מגלה מחקר חדש, לפיו: "הדבר
פוגם בהתפתחותם". באופן מפתיע, הבעיה
הנוספת של ילדי הנגב היא עודף משקל
|
|
|
 | דפדף בחדשות |  | |
גיל חורב 7/2/2005 2:45 |
|
|
|
|
 |
אחד מכל שבעה ילדים בכיתות א' בנגב סובל מתת-תזונה – כך עולה ממחקר חדש שנערך במרכז לבריאות ולתזונה בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון. המסקנה המדאיגה מהמחקר היא שאחד מכל שמונה בקרב ילדים יהודים בכיתות א' בנגב סובל מתת-תזונה. אילו בקרב האוכלוסייה הבדואית המצב קשה אף יותר: אחד מכל שישה ילדים בכיתות א' סובל מתת-תזונה. עורכת המחקר, פרופסור דרורה פרייזר העומדת בראש המרכז, אמרה ל NRG מעריב: " ילד במצב של תת-תזונה נמצא חלק מהיום במצב שהוא רעב. בגילאים אלו, כשהילדים נמצאים בתהליך גדילה, הם זקוקים לתזונה בריאה בשביל להתפתח כי אם לא הדבר פוגם בהתפתחותם". במחקר שערכה פרופסור פרייזר יחד עם ד"ר נטליה בילמקו, נמצא עוד שילדים בדואים שגרים בפזורה נמצאים בסיכון של פי 2.4 להיות במצב של תת-תזונה בהשוואה לאלו הגרים בישובים מוכרים. באופן מפתיע, בעיית התזונה השנייה ממנה סובלים ילדים בנגב היא דווקא ההיפך מתת-תזונה – עודף משקל. 11% מהילדים היהודים בכיתות א' בנגב ו-2% מהילדים הבדואים סובלים תופעה זו. בנות יהודיות וילדים מרמה סוציו-אקונומית גבוהה נמצאים בסיכון גבוה יותר להשמנת יתר. עם זאת, פרופסור פרייזר מעריכה שגם לחוסר יכולת כלכלית יש יד במקרים של עודף משקל: "ישנה נגישות גבוהה לאוכל שחסרים בו ערכים תזונתיים חשובים אך הוא עתיר בשומן ובפחמימות". עורכות המחקר ממליצות לגורמים הטיפוליים ליזום תכנית להקניית תזונה נכונה ואורח חיים בריא, לרבות תכניות למניעת תופעות של תת-תזונה והשמנת יתר בקרב הילדים, תוך התאמתם למגזר ולתרבות הספציפית.
המחקר נערך בשיתוף עם משרד הבריאות ויוצג היום במסגרת כנס בינלאומי מיוחד בנושא תזונת ילדים בישראל וברשות הפלשתינית. במחקר השתתפו 791 תלמידי כיתות א' בנגב הגרים בנגב. בחודש אוקטובר פורסם ב NRG מעריב שחמישית מהילדים בישראל הולכים לישון רעבים לפחות פעם אחת בשבוע. הנתון התגלה במחקר שערכה ראש מנהלת התזונה במשרד הבריאות בקרב 6,500 ילדים בכיתות ז'-יב' ברחבי הארץ.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|