ראשי > חדשות > חדשות בארץ > כתבה
בארכיון האתר
300 הכבישים שלא סולחים
המשטרה מציגה: רשימת הכבישים ה"אדומים", שבהם כל טעות קטנה של הנהג עלולה להסתיים בתאונה קטלנית
לכתבה הקודמת דפדף בחדשות לכתבה הבאה
אבי אשכנזי
14/2/2005 7:15
בשבוע האחרון נהרגו 15 בני אדם בכבישי ישראל בתאונות דרכים, ולפחות בשלוש מהן ברור שהתשתית שיחקה תפקיד מרכזי בתוצאה הטרגית.

במשטרה מסמנים לא פחות מ-300 כבישים ברחבי הארץ ככבישים "אדומים": כבישים בעלי תשתיות מפגרות שמסכנות את הנהגים
והנוסעים. בהיעדר תיקון או טיפול, מספר ההרוגים בכבישים הללו ממשיך לעלות. 

כביש 66, שבו אירעה שלשום
התאונה הקטלנית שבה נהרגו התינוקת עומר מנחם ושני הוריה, נסלל בתקופת המנדט. שולי הכביש צרים ואין לו מעקה בטיחות. "אם התשתית בכביש היתה טובה יותר, שלושת בני משפחת מנחם, שנהרגו בתאונה במוצאי שבת ליד קיבוץ הזורע עדיין היו בחיים", מעריך בכיר באגף התנועה.

הגורם הבכיר אומר שלמרות התשתיות הגרועות בכביש, התנועה בו ערה. "הכביש מתאים לתחילת המאה הקודמת", הוא אומר, "בשנים האחרונות, בעיקר מאז פתיחת כביש 6, הכביש הזה לא יכול להכיל באופן בטוח את כל המכוניות שנוסעות בו. מספיק שנהג מאבד את העירנות לשנייה - וקורה אסון".
 
כבישים נוספים בארץ לא מתאימים לעומס התנועה שבהם. כך, למשל, כביש שוהם-נתב"ג, שבו נהרגה בשבוע שעבר אם לשלושה, שמכוניתה סטתה למרכז הכביש הצר וההתנגשה במשאית שהגיעה מולה.
  
"אין לנו ספק שהתאונה לא היתה מתרחשת אילו עמד הכביש בסטנדרטים המינימליים", אומר קצין בכיר שחקר את התאונה, "הוא נסלל לפי יותר מחצי מאה, אבל מאז נבנו העיר שוהם ויישובים נוספים מסביב, והכביש הפך לעמוס מאוד, כך שכל סטייה למרכזו עלולה להסתיים באסון". 
כבישים מתחילת מאה הקודמת
לדברי הקצין, הכבישים המסוכנים במיוחד הם אלה שסללו הבריטים בתחילת המאה הקודמת, כשהיתה מעט תנועה בכביש וכלי הרכב היו צרים וקטנים יותר. "לכבישים אלה יש לרוב שוליים צרים, בחלקם יש עצים ושיחים ממש על שפת הכביש, שהופכים למלכודות לנהגים שסוטים מהנתיב, ובדרך כלל אין בהם מספיק תאורה - ולמרות כל אלה, הם מלאים במכוניות", הוא מסביר.
 
בראש רשימת הכבישים המסוכנים של המשטרה נמצאים צומת המוביל, צומת גולני, כביש אפק-נצרת, עפולה-קדרים, פרדס-חנה-כרכור, ראש-העין-אלעד, מגידו-התשבי, שוהם-נתב"ג, צומת צאלים-אופקים, צומת גבעתי-צומת סעד, צומת שבע-צומת עמיעד, צומת יבור, צומת קריית-אתא, יבנה-בית-עובד ויבנה-רחובות.
 
במשטרה מסבירים שהגדלת מספר הנתיבים בכבישים והקמת גדר הפרדה ושוליים רחבים יעלו כסף רב. "אנחנו מנסים בימים אלה למצוא פתרונות יצירתיים עם מע"צ ועם משרד התחבורה", מוסיפים במשטרה. 
 
מלשכת שר התחבורה מאיר שטרית נמסר בתגובה כי המשרד רואה בעדיפות גבוהה את הצורך ביצירת תשתית סלחנית, שתפחית את מספר התאונות הקטלניות. "השר מתכוון לפעול להשגת תוספת תקציב למשרדו למטרה זאת", נאמר בתגובת המשרד.
גלעד חוזר הביתה
חוזרים לליל הרצח
טוקבק של סליחה
נבחרת העשור
אסף רמון
מותו של טופז
עד כאן!
חברה
בעולם
פוליטיקאים
בחירות 2009
תמונות
פוליטי מדיני
חדשות בארץ
  מדד הגולשים
נעצר חשוד בפרשת...
                  18.84%
היעלים הבורחים...
                  11.58%
רצח מרגריטה...
                  8.28%
עוד...

ההורים ובתם בת ה-3 חודשים נהרגו בתאונה


חדשות בארץ
הרופא קבע שהפגה מתה; בקבורה גילו שהיא חיה  
בן 21 טבע למוות בחוף הים בחיפה  
נעל את אמו הקשישה במכונית - ויצא לקניות  
עוד...