 |
כך מטעה המדינה את אזרחיה ו''חולבת'' מהם כספים שלא כדין: הרשויות המקומיות גובות קנסות על גרירת רכב לפי תעריף שקלים חדשים, בעוד שהחוק קובע כי יש לגבות את הקנס בשקלים ישנים. במהלך דיון שנערך אתמול בבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת, התברר כי התקנות הקובעות את הקנסות על גרירת רכב שחונה שלא כדין נקובות בשקלים ישנים, ולא בשקלים חדשים. בהתאם לכך, כל הנהגים שרכבם נגרר ושילמו את הקנסות בשקלים חדשים, הוטעו ושילמו פי אלף ממה שהיו חייבים לשלם. את העניין גילה יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אמנון כהן מש"ס, שגילה כי התקנות
נקובות בשקלים ישנים ולא עודכנו כלל משנת 1982. עו"ד חוה ראובני ממשרד התחבורה הודתה במהלך הישיבה בעובדות, ואמרה לח"כ כהן: "אכן זה המצב ואכן מדובר באות מתה בספר החוקים". ח"כ דוד טל (עם אחד) תבע להחזיר את הכספים שהרשויות המקומיות גבו ממאות אלפי נהגים, במשך יותר משני עשורים: "אני קורא לנהגים ששילמו הרבה יותר לתבוע החזרי תשלומים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
ח''כ אמנון כהן. צילום: אתר הכנסת
|
|
 |
 |
 |
 |
|
קובעים בעצמם
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בדיון גם התברר כי כל ראש רשות מקומית קובע בעצמו את גובה הקנסות. כך למשל בירושלים גובה העירייה 187 שקלים חדשים כקנס עבור גרירת רכב, בעוד שעיריית נצרת גובה 250 שקלים ועיריית תל-אביב גובה 350 שקלים. ''אני לא אתן לראשי הרשויות לעשות קופה על גבם של התושבים. צריך לקבוע מחירי מינימום ומקסימום לקנסות על גרירה", אמר ח"כ כהן, ועיכב את ההצבעה על אישור תקנות הגרירה. תקנה נוספת שעוכבה היא זו הקובעת כי בעל רכב חייב לפנות רכב לא תקין מצידי הכביש, בתוך 12 שעות. בעיכוב התקנה תמך גם ח"כ טל, בטענה כי יתכנו מקרים שבהם יתקלקל רכב של אדם דתי, שיאלץ לחלל שבת ולכן יש למצוא לכך פתרון. |  |  |  |  | |
|