 |
ארוכה הדרך לאיראן: סא"ל ד', מפקד טייסת העטלף, מגלה שטייסיו מתאמנים על מתווה טיסה למרחקים ארוכים, כולל הגעה לשכנות היותר רחוקות של ישראל. בטייסת העטלף, שנחנכה לפני כחודש, ניתן למצוא את מטוס הסופה (F16I), הנחשב לאחד ממטוסי הקרב הטובים בעולם. המטוס נושא עליו מיכל דלק מסוג CFT, המאפשר תוספת קיבולת של 3,000 ליטר דלק ומעניק יכולת טיסה לטווחים ארוכים. בנוסף, יכול המטוס לשאת תוספת חימוש פצצות בזכות המבנה והמיקום המיוחד של מיכל הדלק. טווחי הפעולה של הסופה כוללים את מצרים, עיראק, ערב-הסעודית ואיראן. במטוס מותקן מכ"ם סער, המהווה קפיצת מדרגה בתחום הקרב ומאפשר תמונה איכותית שלא מושפעת מתנאי מזג האוויר, ביום ובלילה. המכ"ם מאפשר ראייה חלקה של השטח גם בזמן טיסה בתוך עננים, ויכול להינעל על מספר רב של מטרות בו-זמנית, באמצעות תמונה צבעונית ופענוח מתקדם. בסופה מותקנת מערכת "ריטה", לעקיבת קרקע, פרי פיתוח של רפא"ל, המאפשרת טיסה אוטומטית ושמירה על גובה נמוך, בתוך שטח אויב. טייסי הסופה יכולים גם להשתמש בפצצות מתוחכמות מסוג ''פיתון'' 4 ו-5, ופצצת אוויר-אוויר מסוג "אמרם", הפועל בשיטת ''שגר-ושכח''. הטייס משחרר את הפצצה שפותחת מכ"ם עצמאי, ובאמצעותו רודפת אחרי המטרה. סא"ל ד' מציין כי בממוצע מוקפצת הטייסת 3 פעמים בשבוע, בעקבות התראות וזיהוי של כלי-טיס אזרחיים שחרגו מנתיבם, או בגלל להקות ציפורים שנראות על המכ"ם כמטוסים זרים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
צג המכ''ם בטייסת העטלף. צילום: מאיה לוין - דו''צ
|
|
|