 |
אורחים ישראלים בדובאי: צוות של מטוס מנהלים ישראלי נאלץ לבצע לפני כמה ימים נחיתת אונס בנסיכות במפרץ, בעקבות תקלה באחד המכשירים במטוס. במשך כמה ימים שהו אנשי הצוות בדובאי ורק אמש הם חזרו לארץ דרך ירדן.
לישראל ולדובאי אין עדיין יחסים דיפלומטיים, אולם בימים אלו מתקיימים מגעים עם איחוד האמירויות לפתיחת נציגות מסחרית ישראלית במדינה.
מטוס המנהלים מסוג גולפסטרים 2 שייך ליהלומן ישראלי, הנמנה על אחת מהמשפחות העשירות בישראל. אנשי הצוות של המטוס, טייסי התעשייה האווירית, שהו בהודו והיו אמורים לחזור לישראל. במהלך
טיסתם חזרה לישראל, כשהמטוס התקרב לאיראן, התברר שאחד ממכשירי הזיהוי שלו אבד.
האפשרויות שעמדו בפני אנשי הצוות היו לנחות באיראן, במדינות המפרץ או בנסיכות דובאי. הטייסים הישראלים נטלו יוזמה ונחתו בדובאי. העובדה שהמטוס נשא רישום אמריקני הקלה על הנחיתה, למרות העובדה שהטייסים נושאי אזרחות ישראלית.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
לא הורשו להמריא לישראל
|
 |
|
 |
 |
 |
|
אנשי הצוות הודיעו על התקלה לחברה ישראלית העוסקת בתחזוקה של המטוס, וזו הטיסה, באמצעות מטוס אוסטרי, חלק חלופי לדובאי. עד לתיקון, שהו הישראלים בדובאי במשך כמה ימים.
לאחר התיקון ביקשו אנשי הצוות הישראלים לטוס חזרה לארץ, אך שלטונות דובאי סירבו לאפשר טיסה ישירה לישראל. הטייסים הישראליים נאלצו לטוס מדובאי לירדן ומשם לנמל התעופה בן-גוריון. אתמול בלילה נחת מטוסם בארץ.
מקורות ברשות שדות התעופה סיפרו ל-NRG מעריב שהמבצע לתיקון המטוס נשמר בחשאיות עד לנחיתתו אמש בארץ: "הכל היה חשאי. גם החברה ששלחה את החלק החלופי ביקשה לשמור על סודיות". לדברי המקורות, לא ברור אם שלטונות דובאי ידעו שבמטוס בעל הרישומים האמריקניים היו אנשי צוות ישראלים.
מקורות ברשות שדות התעופה סיפרו שמאז הפיגוע במגדלי התאומים גדלה תנועה של מטוסים פרטיים ישראלים מ-5 טיסות ביום ל-22. זאת משום שהמיליונרים הישראליים מעוניינים לקצר את הבדיקות הביטחוניות בשדות התעופה.
בהכנת הידיעה השתתפה אילאיל שחר |  |  |  |  | |
|