 |
המאבק בעברייני התנועה מצריך שיטות פעולה חדשות, שלעיתים מזכירות את הפעילות בשטחים. במשטרה החליטו לאמץ את שיטת המסתערבים והקימו יחידה של שוטרי תנועה סמויים, שינסו לאתר ולעצור נהגים פרועים, ובעיקר הולכי רגל שמתפרצים לכביש ברמזור אדום ומסכנים את עצמם ואת הנהגים שחולפים בצומת.
הרעיון להקמת היחידה החדשה עלה לאחר שבמשטרה הבינו שקשה לתפוס את האזרחים "על חם", כאשר בצומת עומד שוטר במדים כחולים, ושמרבית העבירות והתאונות מתרחשות כשהשוטרים עוזבים את המקום.
במסגרת הפעילות החדשה החלה משטרת התנועה להציב שוטרים מחופשים במרכזי הערים ובצמתים גדולים. כדי
להיטמע בין העוברים והשבים, בחרו השוטרים בסדרת תחפושות אותנטיות: ממקבצי נדבות שעומדים בצמתים ומתעקשים לנקות את שמשות המכוניות, עבור בגננים ועובדי ניקיון וכלה במוכרי גלידות בצד הכביש. את שיטת הפעולה יזם מפקד משטרת התנועה הארצית בשלוחת זבולון, רב-פקד אבי אסרף.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"שוטר תנועה בכל פינה"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בסוף השבוע יצאו בפעם הראשונה "מסתערבי" משטרת התנועה לפעילות בכבישים. אנשי משטרת זבולון בחרו תחפושות, התלבשו ויצאו אל השטח. תושבי הקריות לא שיערו בנפשם כי מנקה הרחובות והגנן התמים שעומדים בצד הדרך, הם שוטרים סמויים שמשקיפים על כל פעולה שלהם.
"החלטנו לשבור את השגרה. הקמנו מערך סמוי שיפעל נגד הולכי רגל ונגד הנהגים שעוברים באדום. המטרה שלנו היא לגרום לאזרחים להתנהג באותה צורה בדיוק, גם כשלא יהיו שוטרים במדים בצומת", מסביר רב-פקד אסרף, "רק בשנה האחרונה היו באזור שלנו 44 תאונות דרכים, שנפגעו בהן הולכי רגל. שלושה בני אדם נהרגו בזמן שחצו את הכביש, ומכונית חולפת דרסה אותם. נתונים אלו חייבו אותנו לפעול ביצירתיות כדי להתמודד עם הבעיה. הציבור צריך לדעת שבכל פינה ובכל מקום יכול לעמוד שוטר תנועה".
במשטרה מדגישים כי תפיסת הולכי הרגל שחוצים באדום או מתפרצים לכביש, היא לא מטרתם היחידה של השוטרים. "הסמויים הם גם תצפיתנים, שמעדכנים את ניידות המשטרה הפרוסות בקטעי כביש על נהגים שנוהגים בצורה מסוכנת", מסבירים באגף התנועה, "השתמשנו בשיטה זו מספר פעמים בימים האחרונים. אנחנו בוחנים אותה, ואם הניסוי יצליח, נרחיב אותה לשאר רחבי הארץ. המטרה שלנו היא לא האזרחים שטועים ויורדים לכביש בלי לשים לב. לנגד עינינו נמצאים אותם חבר'ה שמתנהגים כבריונים בכביש, גם כהולכי רגל וגם כנהגים". |  |  |  |  | |
|