 |
רשת חנויות הכלבו האמריקנית "וול-מארט" התנצלה על כך שעשתה טעות "נוראית", כשאישרה פרסומת בעיתון שהשוותה את הגבלת שטח המסחר שלה באזור הקניות באריזונה לשריפת הספרים שביצעו הנאצים - כך מפרסם היום העיתון "הוושינגטון פוסט".
בפרסומת הופיעה תמונה מ-1933, בה נראים אזרחים גרמנים משליכים ספרים לאש בכיכר בברלין. מתחת לתמונה נכתב: "האם ניתן לממשלה להורות לנו מה לקרוא? ברור שלא... אז למה שנאפשר לממשלה המקומית להגביל אותנו למקום בו נקנה?". "וול-מארט" הודתה אמנם שאישרה את הפרסומת, אך לטענת גורמים ברשת הם לא ידעו מה מקורה של התמונה. "היינו צריכים לשאול יותר שאלות", אמרה נציגת החברה. היא הוסיפה שהרשת תשלח מכתב התנצלות לליגה נגד השמצה באריזונה. כמו כן, הרשת הודיעה כי תפרסם התנצלות בגודל עמוד שלם בעיתון "אריזונה דיילי סאן".
החברה שייצרה את הפרסומת מסרה כי הפרסומת היא חלק מסדרה, שכללה תצלום של ילד מתפלל ותצלום נוסף של אדם שפיו חסום בנייר דבק. "רק רצינו שאנשים יהרהרו על החופש שהם נהנים ממנו באמריקה. כוונתנו הייתה טובה", אמר צ'ק קגלין, מנכ"ל החברה.
מנהל הליגה נגד השמצה באריזונה, ביל שטראוס, אמר כי "הבעיה היא שהתמונה הופכת את הנאצים ומה שהם עשו לטריוויאליים". לדבריו, "לנסות לקשר בין מעשי הנאצים לסוגיות מקומיות זה הרבה מעבר לטעם רע".
|
 |
 |
 |
 |
|
|