גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


"נהגי החברה נסעו 30 שעות ברצף"

המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לבחינת הנסיבות שהובילו לתאונת הרכבת, שבה נהרגו 7 ולמעלה מ-200 נפצעו. המשאית שייכת לחברה החשודה בהעסקת נהגים מעבר לשעות המותרות

כתבי NRG מעריב | 22/6/2005 0:06 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
משטרת התנועה הקימה הלילה צוות חקירה מיוחד לבדיקת נסיבות תאונת הרכבת המחרידה שאירעה אתמול אחר הצהריים. בתוך כך, בדיקה ראשונית של המשטרה מגלה: המשאית שהיתה מעורבת בתאונת הרכבת הקטלנית ליד רבדים שייכת לחברה החשודה בהעסקת נהגים מעבר למותר. בתאונה הקשה נהרגו נהג המשאית ונהג הקטר.

שבעה הרוגים בתאונה קשה בין רכבת נוסעים למשאית
הפצועים פונו במסוקים: "אלוהים הציל אותנו"
אותר אביה של התינוקת האלמונית שנפצעה בתאונה
גורמי ההצלה טוענים לתפקוד לקוי של המשטרה

בשלב ראשון מחפשים שוטרי הצוות, בפיקוד ראש מדור תאונות דרכים, סגן-ניצב מאיר אור, אחר הקופסה השחורה שהותקנה במשאית. הקופסה עשויה לשפוך אור על שאירע באותן דקות קריטיות, ולהסביר מדוע נתקעה המשאית על הפסים.

אמש נודע כי המשאית שגרמה לתאונה שייכת לחברת ''האחים אליהו'' מבאר-שבע. בעלי החברה נחקרו בעבר על ידי המשטרה, בחשד שהעסיקו נהגים מעבר לשעות המותרות, ובניגוד לתקנות התעבורה. במהלך החקירה המקורית תפסה המשטרה משבשים מיוחדים לפעילות הטכוגרף (קופסה שחורה), שהותקנו במשאיות החברה.

סגן ניצב אפרים ארליך, ראש היחידה המרכזית של משטרת התנועה אמר ל- NRG מעריב: ''נאספו ראיות לפיהן נהגים בחברה נסעו בכבישי הארץ במשך 30 עד 40 שעות ברצף''. לדברי ארליך, החקירה בפרשה הסתיימה ובשבועות הקרובים צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נגד נהגים ומנהלים בחברה.

הנהלת רכבת ישראל התכנסה הלילה בתל-אביב לישיבה מיוחדת בעקבות התאונה הקשה. בהודעה שהוציאה ההנהלה נאמר: "התאונה אירעה כאשר משאית עמוסה במלט חצתה את הפסים כאשר הרכבת היתה במרחק קצר ממנה. נראה כי נהג המשאית לא עצר למרות שלא האזהרה שמוצב במקום". כמו כן, מסרה ההנהלה תנחומים למשפחות ההרוגים ושלחה איחולי החלמה לפצועים.
מפת אזור התאונה. עיבוד מחשב
מפת אזור התאונה. עיבוד מחשב עיבוד מחשב
פינוי הפצועים. צילום: אי-פי-איי
פינוי הפצועים. צילום: אי-פי-איי epa
13 מסוקים באוויר

בתאונה המחרידה נהרגו שבעה בני אדם כתוצאה מהתנגשות בין רכבת נוסעים למשאית, סמוך לקרית גת, באזור הקיבוץ רבדים וצומת ראם. ממגן דוד אדום נמסר על למעלה מ-200 נפגעים  - כולם פונו לבתי החולים. חמישה אנשים עדיין מוגדרים נעדרים. כתוצאה מההתנגשות התהפכו כמה קרונות ונמחצו, וכמה בני אדם נלכדו בין הקרונות. בין ההרוגים גם נהג המשאית.

גופות ההרוגים הועברו לזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו-כביר. עוד חמישה בני אדם נפצעו אנוש, 26 נפגעו באורח קשה ו-41 בינוני ובינוני-קשה. 119 נוספים נפגעו באורח קל. למעלה מ-60 אמבולנסים ו-13 מסוקים של צה"ל לקחו חלק בפינוי.

ראש הממשלה, אריאל שרון, מסר אמש את תנחומיו למשפחות הרוגי התאונה, ומסר איחולי החלמה לעשרות הפצועים.

צוותי מד"א מכל האיזורים, בסיוע 13 מסוקים של צה"ל הגיעו תוך זמן קצר למקום התאונה. עשרות אמבולנסים מאזור לכיש, ראשון לציון, רחובות, לוד, אשדוד, קרית-גת,

קרית מלאכי ובאר-שבע הגיעו לזירה. שלושה צוותים של כוחות חילוץ של פיקוד העורף ויחידת החילוץ של חיל האוויר הגיעו אף הם למקום, ומד''א פתח בנוהל חירום והכריז על אירוע רב נפגעים.

צוותי ההצלה התקשו להתקרב לפצועים עקב פקקי תנועה שיצרו סקרנים שהגיעו לזירת התאונה, ובחלק מהזמן התבצעה פעולת ההצלה באמצעות המסוקים של צה"ל שנחתו במקום והמריאו בדרכם לבתי החולים. משטרת התנועה הארצית הציבה ניידות משטרה בכבישים המוליכים ממקום התאונה למרכז הארץ, כדי לאפשר תנועה מהירה של אמבולנסים למקום התאונה.

אלי בין, סמנכ"ל מד"א, סיפר כי במקביל לפינוי הפצועים עסקו כוחות פיקוד העורף בניסור קרון שנמעך והתגלגל לשדות החמניה. הניסור התבצע באמצעות טרקטור שהוציא את החלקים בזהירות. לאחר שנפתח קרון הרכבת התברר כי למרבה המזל אין בתוכו פצועים או הרוגים. הטרקטור נערך כרגע להרים את הקרון, כדי לוודא שאין לכודים תחתיו.
חילוץ פצועים מהתאונה המחרידה. צילום: רויטרס
חילוץ פצועים מהתאונה המחרידה. צילום: רויטרס רויטרס

עיקר הפגיעה מקדימה

פיקוד העורף הקפיץ חמ"ל לזירה, ואלוף פיקוד העורף, יצחק גרשון, הגיע למקום. גם יחידת הכלבנים של צה"ל הוקפצה למקום התאונה, כדי למצוא לכודים שלא ניתן לראותם בין הקרונות המחוצים.

כל הקרונות האחוריים של הרכבת סטו מהמסילה, אולם הפגיעה העיקרית היתה בקרונות הקדמיים שספגו את עיקר עוצמת ההתנגשות. נוסעים שהיו ברכבת סיפרו לכתב NRG מעריב כי בזמן הנסיעה המזגן בקרונות האחוריים לא עבד ולכן נוסעים רבים עברו לקרונות הקדמיים, עד כדי כך שנוסעים רבים אף ישבו על הרצפה בין המושבים. אלה היו הקרונות שנפגעו.

לאחר התאונה התקיימה באזור הערכת מצב עם כלל כוחות הביטחון וההצלה בנוכחות מפכ''ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי. המפכ''ל קיבל עדכון על הנעשה בתאונה והנחה לבצע סריקה במרחבים החקלאיים באזור מחשש שנוסעי הרכבת אבדו את דרכם, וזאת עד לאימות סופי שכל הנוסעים נמצאו.

בהכנת הידיעה השתתפו דורון נחום, אורי בינדר, גיל חורב, טל ימין-וולבוביץ, ענת שיחור-אהרונסון, מתן צורי, מיטל יסעור ואמיר בוחבוט

עדכון אחרון : 22/6/2005 1:03
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים