'ניתן לראות רק נקודה באופק'
ד"ר בקר, מומחה לתעבורה, אומר כי יכולת נהג המכונית להעריך מרחוק את מהירות הרכבת קטנה
ליאוניד החליף משמרת ונהרג - סיפורי ההרוגים
הפצועים פונו במסוקים: "אלוהים הציל אותנו"
אותר אביה של התינוקת האלמונית שנפצעה בתאונה
גורמי ההצלה טוענים לתפקוד לקוי של המשטרה
חקירת התאונה: חברת המשאיות לא הקפידה על הנהלים
"הרכבת עוברת בין 500 ל-600 מטר כל 15 שניות, וכשיש מסילה ישרה במהירויות הללו ניתן לראות רק נקודה באופק, והיכולת להעריך את המהירות קטנה מאד", מוסיף בקר.
ד"ר בקר ידוע כמומחה שלא חוסך ביקורת על הנעשה בנושא התחבורה בישראל. כדי למנוע תאונות דומות, הוא מציע הפרדה מפלסית למעבר הרכבת ולמעבר כלי רכב והולכי רגל. "אסור שיהיה בשום מקום מעבר חופשי", הוא אומר. "בשלב הראשון יש להתקין רמזורים ומחסומים חשמליים בכל המעברים. בשלב מאוחר יותר חייבת להיות הפרדה מפלסית כמו באירופה וביפן".
ד"ר
בקר התייחס הבוקר גם למסקנות ועדת לבנה, שבדקה את אסון הרכבת בחוף הבונים בשנת 1985ומתח ביקורת על מסקנותיה. "זו דוגמה למקרה שבו מוקמת ועדה ציבורית, אך היא לא עושה את עבודתה עד הסוף", אמר בקר. "הועדה הגיעה למסקנה שנהגת האוטובוס הייתה אשמה באסון הבונים - מסקנה שלדעתי אינה נכונה. טענתי בעבר, ואני עדיין טוען, שאי אפשר לבוא אליה בטענות".
"מסקנות ועדת לבנה עיכבו את הצורך לשנות דברים", הוסיף בקר. "המערכת ניקתה שר את התחבורה דאז ואת המפקח על התעבורה, ומבחינה תעבורתית לא השתנה כלום".
עדכון אחרון : 22/6/2005 14:14