ושוב: רכבת התנגשה במשאית בדרום הארץ
בפעם השניה תוך שלושה שבועות מתרחשת תאונת רכבת חמורה. 39 בני-אדם נפצעו, אחד מהם באורח קשה, לאחר שהרכבת התנגשה במשאית שנתקעה על הפסים
הרכבת שעשתה את דרכה מבאר-שבע לתל-אביב היום, התנגשה במחפרון וסטתה מעט מהמסילה. אחד מהפצועים במצב קשה מאוד, אחד במצב בינוני, אחד במצב קל עד בינוני והיתר במצב קל. שמונה נוסעים נוספים מוגדרים נפגעי חרדה.
בעקבות התאונה נלקח נהג המשאית לחקירת משטרה בתחנת קריית-גת. לפי גרסתו, כשהבחין שרכבו נתקע על המסילה הוא ירד מהמשאית ונופף בידיו לנהג הקטר כדי לסמן לו שיעצור ואף התקשר למנהלי החברה שבה הוא מועסק כדי להודיע שהנגרר שלו תקוע על המסילה.
בינתיים הופסקה גם תנועת הרכבות בין קריית-גת לבאר-שבע. דובר רכבת ישראל, בני נאור, מסר שתנועת הרכבות האחרות נמשכת כרגיל.

"הרכבת עצרה בפתאומיות", סיפר ל-NRG מעריב אחד הנוסעים שנפצעו קל בתאונה, "לאחר כמה שניות קלטתי שזו תאונת רכב. עברו לי בראש התמונות שראיתי בטלווזיה מהתאונה הקודמת וחשבתי שזה הולך להיות דומה. כשזה התרחש היו צרחות מכל הכיוונים".
כוחות


הפצוע שמצבו מוגדר קשה הוא נהג הקטר שחולץ מתוכו ופונה במסוק, בעודו מחוסר הכרה, לבית החולים סורוקה בבאר-שבע. דובר מכבי האש, משה מוסקו, סיפר שהכבאים השתמשו במכשור מיוחד כדי לחלץ את הנהג מהרכבת.
מרבית הפצועים האחרים נפגעו לאחר שהיטלטלו בעצירה הפתאומית של הרכבת, ומצבם מוגדר קל. מנהל המוקד הארצי של מד"א, זכי הלר, מסר כי רוב הנפגעים סובלים מפגיעות בחלקי גוף שונים וחתכים שנגרמו ממכות יבשות.
שעות ספורות לאחר התאונה הגיעו ברכבת לתחנת הרכבת "בת-גלים" בחיפה 12 נפגעים. הם סיפרו כי היו על הרכבת בזמן התאונה, ולאחריה חשו ברע. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבית החולים רמב"ם בעיר.
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, הבטיח להגיש ביום ראשון הצעת חוק שתחייב להקים מחסום חשמלי בכל מפגש פסי רכבת עם דרך, כולל דרכים חקלאיות. "עלות הקמת המחסומים, כ-100 מיליון שקל, זולה לאין ערוך מעלות אסונות הרכבת הקשים", אמר אורלב. "אין מחיר לחיי אדם".
לפני כשלושה שבועות נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו יותר מ-200 בהתנגשות בין רכבת למשאית ליד קיבוץ רבדים בדרום. ועדת החקירה שהוקמה לחקור את נסיבות ההתנגשות מצאה שנהג המשאית לא ציית לתמרור עצור והמשיך בנסיעה על המסילה. עוד עולה מדוח הוועדה כי נהג המשאית, שהועסק בחברת "האחים אליהו", עבד ככל הנראה יותר מ-12 שעות ביום התאונה - בניגוד לחוק חוק.
הוועדה הציגה גם שורה של המלצות למניעת תאונות נוספות, ובהן הקמת משטרת רכבות, עדכון של מערכת האכיפה והסמכויות באשר לנסיעת רכבת במסילות ומינוי רגולטור על לרכבת ישראל שימנע את בעיית ה"תפרים" בין הרשויות והמוסדות השונים והמפגש בין סמכויותיהם. במסגרת חקירת התאונה נחקרו במשטרה בכירים בחברת המשאיות שהיתה מעורבת בתאונה ובכירים ברכבת ישראל.
מפקד משטרת התנועה, ניצב שחר איילון, שב ואמר היום כי יש הרכבות דורשות טיפול מיוחד. "צריך להקים יחידת משטרה מיוחדת עבור רכבת ישראל, שתטפל בבעיות הבטיחות במעברים החקלאיים ובשיפור התנאים בשטח". שר התחבורה, מאיר שטרית, הביע צער על התאונה.
המשטרה הטילה את חקירת התאונה היום על אותו צוות שחוקר את אסון רבדים. בין השאלות שיתמודדו איתן החוקרים: כיצד הגיע נהג המשאית למצב שבו הנגרר נעמד על מסילת הרכבת; האם הנהג ציית לתמרור העצור במקום, ומה היתה המהירות שבה נסעה הרכבת.
בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט ומנחם רהט