חינוך עם כנפיים
במשך 5 שנים אישר משרד החינוך לחברה מסחרית לפרסם מוצרים היגייניים בתוך בתי הספר היסודיים
במהלך המפגשים קיבלו התלמידות ערכה אישית הכוללת חוברת הסבר, תחבושות היגייניות אישיות ומכתב פנייה להורים. כל המוצרים שייכים לחברת "פרוקטור אנד גמבל".
בחוברת ההסבר, אותה הפיקה החברה, שנקראת "בקשר אליך" מופיע מידע שימושי לבת העשרה, המצויה בעיצומו של תהליך התפתחות מינית.
במכתב הפנייה האישי להורים, שנכלל בערכה, מופיעה הפסקה הבאה: "כדי להכין את הנערות לשינויים פיתחנו בשיתוף משרד החינוך, את התוכנית 'בקשר אלייך"/ להרגיש טוב עם עצמך', שהותאמה במיוחד לצעירות בישראל, ומשולבת בתוכנית לחינוך מיני וחיי משפחה המועברת בבית הספר".
"שימוש פסול בילדים"
בחוברת, אותה הוציאה הסתדרות המורים תחת הכותרת "בית הכסף על פי תכנית דברת", מאשימים ראשי הארגון את משרד החינוך במסחור בתי הספר באופן ישיר ועקיף: "בתי ספר ציבוריים החלו להתנהל כעסק מסחרי, בהם נקטו באסטרטגיות חשיפה, שיווק, פרסום, העברת מסרים והחדרתם כמותג צרכני לכל דבר".
עירית ליבנה, המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך ואחראית על נושא שילוב פרסומות מסחריות בבתי הספר, מסרה בתגובה: "בשנים האחרונות מינפנו את תחום הבריאות. בתפיסתנו, אנו חולקים
אחריות בנושא עם ההורים והמדיניות היא שכלל המורים שותפים לתחום הבריאותי.
לדברי ליבנה, האישור לתוכנית "בקשר אלייך" ניתן לפני חמש שנים לחברה, ובמסגרת ההסכם נקבע כי המפגשים יהיו במסגרת כלל ארצית וישתתפו בהם גם אחות בית הספר ומורה. "השנה שוב פנתה החברה לחידוש ההיתר, אך סירבנו, כיוון שפיתחנו תוכנית חלופית בשם "תפור עליי" שנותנת מענה לצרכי התלמידות", הוסיפה ליבנה.
שולי, אם לילדה בכיתה ז' ממרכז הארץ שבתה קיבלה את הערכה בשנה שעברה, אמרה ל-NRG מעריב: "הילדה חזרה הביתה והראתה לי את הערכה. גם אם כוונת המשורר היתה טובה זהו שימוש פסול בילדים, ועל כן הסברתי לבתי כי יש מספר חברות". האם הביעה תמיהה על כך שמשרד החינוך מאפשר לגורמים מסחריים לפרסם באמצעותו.
עדכון אחרון : 11/9/2005 0:49