הקמפיין של מרצ איבד את המוח
במרצ-יחד נאלצו לגנוז את קמפיין הבחירות, לאחר שהסיסמאות בו עסקו, באופן אירוני, במוח
"צריך ראש לממשלה – מרצ המוח של המדינה", "הצד השמאלי הוא הצד שחושב. מרצ–המוח של המדינה", אלו הן שתי סיסמאות מתוך הקמפיין שהוצע על-ידי צוות הקריאייטיב בראשותו של הפרסומאי אילן זרמון.
במרצ ערכו מחקר מקיף בקרב כמה קבוצות מיקוד המייצגות את פוטנציאל הבוחרים של המפלגה, שבמהלכו הוצגו בפני המשתתפים כמה סיסמאות אפשריות. "אלו היו הסיסמאות הכי חזקות שלנו שעוררו את התגובה הרגשית העזה ביותר", אומרים במפלגה.
משתתפי קבוצות המיקוד ענו על שאלון ארוך שמנה 80 שאלות, כדי לוודא שסיסמאות הקמפיין יהיו כמה שיותר ממוקדות ויימתגו את מרצ כ"מחלקת המחקר והפיתוח"
של הפוליטיקה הישראלית, המציעה רעיונות המאומצים, כעבור מספר שנים, על-ידי המפלגות הגדולות.
"לאור ההתרחשויות האחרונות ומצבו של ראש הממשלה, הבנו שעלינו לגנוז את תוכניות הקמפיין ולערוך מחקר מחודש כדי למצוא סיסמה אחרת שאנו מקווים שתהיה לא פחות מוצלחת, אך עם הרבה יותר טאקט", אומרים גורמים במפלגה.
כבר בימים אלו שוקד צוות הקריאייטיב על סיסמאות חדשות, בתקווה שיצליחו להחזיר את בוחרי המפלגה "הביתה", לאור העובדה שמסקרי דעת הקהל עולה כי המפלגה עלולה לאבד כמחצית מכוחה. על פי אותו מחקר, אגב, רבים מבוחרי מרצ העידו שהם שוקלים להצביע לקדימה.