גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


עובר זה רצח

הצילום היפהפה לא מציל את "דמפלינגס", שעושה שימוש דל ומניפולטיבי בסוגיית הקניבליזם

מאיר שניצר | 19/2/2006 10:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לקרעפלך שמכינה דודה מיי יצא מוניטין בכל רחבי הונג קונג. זאת משום שמובטח לאותו סועד מאושר הבולע אותם כי נעוריו ישובו אליו במהרה ושעור פניו יהיה שוב רענן כתינוק. בעברה, קודם שהתפנתה לעסוק בבישול כיסונים, שימשה דודה מיי כרופאה במרפאה סינית שהתמחתה בהפלות מלאכותיות. כל זאת, כחלק אינטגרלי ממדיניות הגבלת הילודה, שעליה הכריז בשנות ה-70 ממשלו של מאו. עם השנים חצתה דודה מיי את הגבול, עברה להתגורר בהונג קונג החופשית, תוך שהיא משנה גם את משלח ידה.

הניסיון המקצועי הרב שצברה דוקטור מיי, סייע לה בשכלול המתכון הסודי, שבעזרתו היא מכינה את הקרעפלך הנודעים שלה, שייחודם הרב הוא בסוג המילוי שלהם. וזאת יש לדעת: דודה מיי רוקחת דים סאם מבשר עוברים שהופלו על ידי אמהותיהן. "דמפלינגס", לבד מאלמנט האימה והגועל המובנים עמוק בתוך עלילתו, מתמקד אם כך, בדיון עדכני בסוגיית הקניבליזם שמעולם לא עבר מן העולם. בואו תאכלו את בשר צאצאיכם, ותבטיחו לעצמכם חיי נצח בעולם הזה. מעין גרסה ארצית ומדממת לאותו טקס בכנסייה הנוצרית, שבו מומרים בשרו ודמו של הצלוב ברקיקים ובכוס יין, המבטיחים אף הם חיי נצח. אמנם אצל הנוצרים מדובר בעולם הבא, אבל הרי זוהי הנקודה האידאולוגית שסביבה נסב הדיון המרכזי ב"דמפלינגס".
שוקדת על המאפים. מתוך
שוקדת על המאפים. מתוך "דמפלינגס" יחצ

מיהו הקניבל? כולם מועמדים ראויים לתואר זה. הסרט עצמו מתרכז בגברת אחת, כוכבת לשעבר של אופרות סבון טלוויזיוניות, החשה כי גופה הנאה חומק מרשותה, וכי בעלה העשיר מוצא לאחרונה את סיפוקיו אצל צעירות ממנה. כמובטח, המתכון הסודי של דודה מיי משיב לה את נעוריה ואת צחות עורה, אך מכניס אותה ואת הסובבים אותה לסחרור אימים רצחני.

"דמפלינגס" הוא הסרט הראשון של הבמאי פרוט צ'אן המוקרן בישראל. צ'אן, שהתמחה בעבר בסרטים ניסיוניים, חובר כאן לתסריטאית ליליאן לי (מי שכתבה את "שלום לפילגש" של צ'ן קאייגה), בניסיון להצטרף למיינסטרים המקובל בתעשיית הסרטים ההונג קונגית. התוצאה מצערת ביותר. גיוס הנושא המהדהד של נוכחות הקניבליזם

בהוויית עולמנו נעשה כאן שלא לצורך. העלילה הדלה, שהמניפולציה הגסה הינה הגורם שמוביל אותה, אינה מצדיקה מהלך קיצוני ומגונה שכזה.

למעשה, בפרמטרים של סרט אימה, "דמפלינגס" המשמים הוא כישלון מוחלט. יתרונו היחיד של הסרט מצוי בעמדת הצילום. כריסטופר דויל האוסטרלי, מגדולי הצלמים בדורנו ("מצב רוח לאהבה", "2046", "גיבור"), מפליא לתזמר תאורות אפקטיביות יחד עם זוויות צילום מרתקות, אלא שמאמץ יצירתי זה מתאדה לנוכח ההיצע הדל של התסריט והבימוי. פה ושם משודרת בערוצי הכבלים בארץ גרסה מקוצרת של סרט זה, המשולבת בסרט אפיזודות מזרח אסייתי הקרוי "שלושה. . . קיצונים", ובו נמשך העינוי הסיני הזה רק 40 דקות.

למאמר זה לא ניתן להשאיר תגובות.
הצילום הוא הפיצוי היחיד. מתוך
הצילום הוא הפיצוי היחיד. מתוך "דמפלינגס" יחצ

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

מאיר שניצר

צילום: נעם וינד

מבקר סרטים ("כל העיר", "העיר", "הארץ", "קול ישראל", "מעריב") ועורך ("העיר", "מוסף הארץ"). שימש במשך שמונה שנים כמבקר הטלוויזיה של "מעריב". ספרו "הקולנוע הישראלי" הוא הלקסיקון המקיף ביותר על סרטים ישראליים

לכל הטורים של מאיר שניצר
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים