39 נפצעו - אין אשמים
פרסום ראשון: המשטרה המליצה לסגור את תיק חקירת תאונת הרכבת בה נפצעו עשרות נוסעים
ביולי 2005 התרחשה ליד מושב אחוזם תאונת רכבת קשה. רכבת עמוסה בנוסעים התנגשה במשאית שנתקעה על המסילה. המשאית גררה מחפרון ולאחר שנתקעה ניסתה ליצור קשר עם נהג הקטר. הניסיון לא צלח והרכבת התנגשה במשאית. נהג הקטר נפצע קשה ויחד איתו נפצעו 38 בני אדם נוספים בתאונה.
התאונה התרחשה פחות מחודש לאחר תאונת הרכבת הקשה ברבדים בה נהרגו 7 בני אדם, גם הפעם הוקם צוות חקירה מיוחד, אותו צוות שחקר את אסון הרכבת ברבדים, ועדיין ממתין להחלטת הפרקליטות בעניין.
היום נודע כי תיק התאונה באחוזם נסגר מחוסר ראיות. עו"ד חדווה באום ועו"ד עודד מורנו, המייצגים את רכבת ישראל בשתי התאונות, קיבלו הודעה רשמית על סגירת התיק, ועל כך שהמשטרה לא ממליצה להעמיד לדין אף בכיר ברכבת ישראל.
"משטרת ישראל לא מצאה כל ראייה היכולה להטיל דופי בהתנהלות רכבת ישראל ועובדיה ולבסס כתב אישום", אמרו ל-NRG מעריב הפרקליטים. "אנחנו מקווים כי החלטה דומה תתקבל גם בתיק רבדים".
במשטרת התנועה אישרו את הידיעה. ברכבת ישראל בחרו שלא להגיב.

עו"ד חדווה באום

עו"ד עודד מורנו
הנהג חולץ במסוק
לאחר התאונה באחוזם נלקח נהג המשאית לחקירה בתחנת קריית-גת. על-פי גרסתו, כשהבחין שהמשאית נתקעה על המסילה הוא ירד ממנה ונופף בידיו לנהג הקטר כדי לסמן לו שיעצור, ואף התקשר למנהלי החברה שבה הוא מועסק כדי להודיע שהנגרר שלו תקוע על המסילה.
נהג הקטר שנפצע קשה חולץ ופונה במסוק, כשהוא מחוסר הכרה, לבית החולים "סורוקה"
בבאר-שבע. מרבית הפצועים הנוספים סבלו מפגיעות בחלקי גוף שונים וחתכים שנגרמו ממכות יבשות, בעת ההתנגשות.
שעות ספורות לאחר התאונה באחוזם הגיעו ברכבת לתחנת הרכבת "בת-גלים" בחיפה 12 פצועים מהתאונה. הם סיפרו כי היו על הרכבת בזמן התאונה, ולאחריה חשו ברע. צוותי מד"א פינו גם אותם לבית החולים "רמב"ם" בעיר.
עדכון אחרון : 27/3/2006 0:12